مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۳۰

وضعیت هشدار در حیدرآباد هند پس از یافته شدن ویروس فلج اطفال


 
شهر حدود ۷ میلیون نفری حیدرآباد در جنوب هند پس یافته شدن یک سویه فعال ویروس فلج اطفال در نمونه‌های آب فاضلاب در در وضعیت «هشدار شدید» برای این مرض قرار گرفته است.
به گزارش آسوشیتدپرس ۳۵۰۰۰۰ کودک در فاصله سنی شش‌هفتگی تا ۳ سالگی هفته آینده در حیدرآباد و منطقه رانگا ردی در مجاورت آن در ایالت تلانگانای هند واکسین خواهند شد.
وزارت صحت  هند اعلام کرد که کشف این ویروس بیانگر ظهور مجدد فلج اطفال در هند که در سال ۲۰۱۶ عاری از مرض اعلام شده بود، نیست.
این وزارت در بیانیه‌ای گفت: «هند همچنان به عنوان کشوری که ویروس وحشی فلج اطفال را ریشه‌کن کرده است، عاری از فلج اطفال باقی می‌ماند.» و یادآور شد که آخرین مورد ثبت‌شده مرض در این کشور در جنوری  ۲۰۱۱ رخ داده است. وزارت صحت هند افزود: «بیش از ۵ سال است که هیچ ویروس وحشی پولیو یا فلج اطفال در این کشور شناسایی نشده است.»
به گفته وزارت صحت هند، ویروس  که ماه گذشته در حیدرآباد شناسایی شد، سویه‌ای است که خود ویروس واکسین متویشن  یافته است. این وزارت گفت: «شناسایی این ویروس ققط بیانگر قوی بودن سیستم نظارتی است.»
با این وجود، راجشوار تایواری، مقام  صحت  ارشد ایالت تلانگانا گفت در ۲۴ بخش شهر حیدآباد که به عنوان «حساس‌ترین مناطق» شناسایی شده‌اند، وضعیت هشدار شدید اعلام شده است.
دولت‌های فدرال و ایالتی هند، سازمان صحی جهان ، یونیسف و سایر گروه‌ها برای مقابله با این مرض ناتوان‌کننده متحد شدند تا در سال ۲۰۱۴ این کشور عاری از فلج اطفال اعلام شود. به گفته تایواری، سازمان صحی جهان  و دیگران در این برنامه واکسیناسیون همکاری خواهند داشت.
از حیدرآباد اغلب به عنوان «سایبرآباد» نامبرده می‌شود، زیرا غول‌های تکنولوژی مانند آسنتور، مایکروسافت، وریزون و اوراکل در این شهر واقع‌اند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger