مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۱۶

هر روز ملی سرخک بخورید .



  • ملی سرخک کم کالوری و در عین حال حاوی از ویتامین‌های B۱، B۲، B۳ بوده و منبع خوب پوتاشیم، فاسفور، کلسیم، سودیم و بتاکاروتن محسوب می‌شوند. بنابراین ارزش این را دارند که به طور روزانه از آن‌ها استفاده کنید.
    در این مطلب 4 دلیل خوب برای این کار ذکر می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

  • ملی سرخک و آنتی‌اکسیدان
ملی سرخک نقلی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. نتایج تحقیقات نشان می دهند که مصرف منظم ملی سرخک  نقش مهمی در پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها مانندسرطان ریه، سرطان تخمدان و کلیه دارد. چون حاوی ترکیبات سلفری بوده و شما را در برابر سرطان محافظت می‌کنند.
  • ملی سرخک و ترکیبات ضدباکتریایی
ملی سرخک خواص درمانی دارند چون به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریالی با بروز انتانات و امراض مقابله می‌کنند. این سبزی  برای جلد نیز مفید است و باعث آب‌رسانی آن می‌شود. ملی سرخک با تشکیل سرخی های روی جلد مقابله می‌کنند. شما حتی می‌توانید از یک یا چند برش ملی سرخک به عنوان پانسمان زخم‌های سطحی نیز استفاده کنید.
  • ملی سرخک سیرکننده
ملی سرخک باعث بهبود هضم غذا می‌شود. این سبزی سیرکننده است چون سرشار از فایبر و مواد معدنی زیادی است. اگر در دفع نیز مشکل دارید می‌توانید به ملی سرخک اعتماد کنید. افرادی که رژیم لاغری دارند حتماً ملی سرخک را در برنامه‌ی غذایی‌شان بگنجانند. چون با کسب کمترین میزان کالوری کمک زیادی به هضم و جهاز هضمی چربی‌ها خواهد کرد.
  • ملی سرخک تامین کننده ی آب
اگر از مشکل احتباس آب (پندیدگی) رنج می‌برید ملی سرخک میل کنید. پندیدگی پاها و انگشت‌ها و بروز سلولیت‌ها ناشی از همین احتباس آب در بدن است. برای مقابله با چنین مشکلاتی آب بیشتری بنوشید، نمک را کاهش دهید، تغذیه‌ی سالمی داشته باشید و ملی سرخک میل کنید. حتماً ملی سرخک را در سبزی خوردن استفاده کرده و حتی از آن سالاد تهیه کنید.
منبع: تبيان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger