مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۰۹

خرما برای کاهش چربی خون خوب است



خرما مانع تجمع چربی درخون  شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای مریضان دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.
خرما میوه‌ای مقوی است که مواد معدنی بسیاری همچون آهن، پوتاشیم، جست، منگنیزدارد. و ویتامین‌هایی همچون A ، B و E دارد.
خرما دارای قند زیادی است و حدود ۷۰ درصد آن را کاربوهایدریت تشکیل می‌دهد. خرما از جمله میوه‌های شیرینی است که مصرف محدود آن برای مریضان شکر نیز مجاز شناخته شده است.
از جمله خواص خرما، خنثی کردن تیزاب اضافی معده است. با توجه به اینکه زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل ‌درد می‌شود، هنگام بروز چنین علائمی، ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه را توته  کرده و در مقداری آب جوش بیندازید، سپس هم زده و بنوشید.
با خوردن یک عدد خرما به همراه شیر، پیش از خواب، خواب راحتی خواهید داشت.
خرما ضد میکروب است، همچنین سبب هضم غذا می‌شود.
کلسیم موجود در خرما عامل اصلی استحکام استخوانهاست؛ در ضمن فاسفور آن نیز مانع ضعف اعصاب و خستگی می‌شود.
با توجه به اینکه خرما دارای مگنیزیم نیز هست و سالمندان نیز برای جبران کاهش کار حجرات مغزیشان باید غذاهای مگنیزیم دار بخورند، مصرف خرما، میگنیزبم مورد نیاز آنها را نیز تأمین می‌کند.
خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد. علاوه بر این، خرما برای مریضان دارای چربی خون و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.
مصرف خرما کار غده تیروئید را نیز تنظیم می‌کند.
البته لازم به ذکر است که زیاده‌‌روی در مصرف خرما برای کبد خوب نبوده و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسیدگی دندانها و همچنین چاقی نیز می‌شود.
منبع: سلامت نیوز
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger