مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۲/۱۲

12 دلیل برای خوردن بادرنگ


هوا که رو به گرم شدن می‌رود میل به مصرف میوه‌های آبدار و سرد نیز افزایش پیدا می‌کند. باد رنگ یکی از میوه‌های مفید و سالم است که به سادگی بدن را سرد و ریهایدریت می‌کند. این میوه‌ی سرشار از آب برای مراقبت از کلیه‌ها و جلد مفید است، میزان شحم خون را کنترول کرده و به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر با این یار دیرین آبدوغ باد رنگ آشنا شوید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.
  • باد رنگ در یک نگاه
همه‌ی متخصصان در بخش صحت بر این عقیده هستند که سبزیجات سرشار از مواد مغذی بوده و بدن را در برابر انواع مختلف امراض محافظت می‌کنند. خوشبختانه امروزه بادرنگ در اکثر مناطق جهان کشت و مصرف می‌شود و از ارزش بالایی برخوردار است. در سرتاسر جهان بادرنگ با اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. اما به طور کلی این میوه‌ی مفید سرشار از آب، فایبرها، ویتامین‌ها و دیگر ترکیبات فوق العاده برای سلامتی است. امروزه در هر فصلی از سال می‌توانید بادرنگ را از بازار میوه  خریداری کنید و از آن در تهیه‌ی انواع سالادها،دوغ بارنگ محبوب روزهای گرم استفاده کنید. در ادامه 12 دلیل خوب برای گنجاندن بادرنگ در برنامه‌ی غذایی‌تان را ذکر می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
  • بادرنگ  برای کاهش وزن
افرادی که قصد دارند رژیم غذایی خود را بهبود دهند و چند کیلوگرام وزن کم کنند می‌توانند به بادرنگ به عنوان یک غذایی لاغری اعتماد کنند. می‌پرسید چرا؟ چون این میوه سرشار از آب بوده و کالوری اندکی دارد. می‌توان گفت که یک گلاس آب بادرنگ فقط 13 کالوری به بدن می‌رساند و در ازای این میزان اندک، فایبر و ترکیبات آنتی اکسیدان قوی‌ای را وارد بدن می‌کند. این ترکیبات مفید بادرنگ باعث بهبود هاضمه  و تمام عکس العمل در بدن شده و در کاهش وزن دخالت می‌کنند. مصرف این میوه موجب احساس سیری شده و برای کنترول اضطراب و اختلالات مربوط به تغذیه مؤثر است.
  • بادرنگ برای ری هایدریت (تامین آب دوباره بدن ) کردن بدن
هایدریت شدن بدن یعنی تأمین آب آن. بادرنگ حاوی میزان زیادی آب و املاح معدنی است. به همین دلیل نیز مصرف آن با علائم مربوط به دی هایدریشن  شدن بدن یعنی کم آبی آن مقابله می‌کند. شما می‌توانید در فصل گرما از بادرنگ برای افزایش آب بدنتان بهره ببرید.
  • بادرنگ برای سم زدایی از بدن
مصرف بادرنگ به صورت میوه یا آب آن یک روش ساده برای از بین بردن سموم بدن است. این میوه باعث تحریک عکس العمل ارگان‌های تصفیه کننده‌ی بدن می‌شود و به این ترتیب نیز سموم را از خون خارج می‌سازد.
  • بادرنگ مفید برای مفاصل
باد رنگ حاوی میزان چشمگیری سیلسیوم است که دوست مفاصل محسوب می‌شود. این ترکیب باعث تقویت با انساج متصل کننده شده و خطر مشکلات جدی مانندنقرس یا آرتریت را کاهش می‌دهد.
  • بادرنگ برای کاهش میزان کلسترول خون
این روزها خیلی از افراد از بالا بودن کلسترول خونشان ابراز نگرانی می‌کنند. خوشبختانه بادرنگ سرشار از آب است میزان استرول بالای آن می‌تواند راهی برای مقابله باکلسترول بالا باشد. البته نمی‌توان صرفاً با بادرنگ به جنگ چربی خون رفت. اما می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم از این میوه نیز برای کنترل کلسترول خونتان استفاده کنید. بادرنگ مانع از اکسایش رگ‌ها شده و احتمال بسته شدن آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • خیار برای مقابله با قبضیت 
فایبرهای طبیعی و میزان بالای آب باعث تحریک حرکات روده شده و قبضیت را کاهش می‌دهد. مصرف این میوه باعث بهبود روند هضم غذا شده و مدفوع را لیز می‌کند تا راحت‌تر در روده‌ها حرکت کرده و دفع شود.
  • بادرنگ برای تحریک احیای حجرات جلد
بادرنگ حاوی ویتامین E است و این ویتامین قدرت تنظیم pH طبیعی جلد را دارد. در واقع بادرنگ یک درمان طبیعی برای مقابله با آفتاب سوختگی محسوب می‌شود و در تسکین جای زخم و بهبود آن مؤثر عمل می کند. آنتی اکسیدان های موجود در بادرنگ باعث احیای حجروی و کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شوند.
  • بادرنگ باعث بهبود سلامت کلیه‌ها
بادرنگ و آب آن برای مقابله با احتباس آب و دفع ترکیباتی که باعث بروز سنگ کلیه می‌شوند مفید است. شما می‌توانید از قدرت این میوه برای کاهشاوریک‌ اسید تان استفاده کنید. حتماً می‌دانید که بالا بودناوریک اسید  باعث بروز امراض جدی می‌شود.
بادرنگ برای سلامت موها و ناخن‌ها
در بخش زیبایی، بادرنگ بسیار مؤثر عمل می‌کند. میزان بالای سیلسیوم و سلفر این میوه باعث تقویت موها و ناخن‌ها می‌شود. این ترکیبات باعث بلند شدن موها و ناخن‌ها در سلامت کامل می‌شوند و آن‌ها را براق و مستحکم می‌سازند.
  • بادر نگ برای مقابله با بوی بد دهان
ترکیبات موجود در باد رنگ با باکتریا های ایجاد کننده انتانات دهان و نفس بدبو مقابله می‌کند. اگر به مدت 15 تا 20 دقیقه بادرنگ بجویید بیره هایتان سره شده و امراض و انتان از آن‌ها دور می‌شود.
  • بادرنگ برای تنظیم فشار خون
فایبرها، مگنیزیم و پوتاشیم موجود در خیار برای تنظیم فشار خون مؤثر عمل می کند. شما می توانید فشارخون بالا و فشارخون پایین را به کمک بادرنگ و با طبیعی‌ترین روش کنترول کنید.
  • بادرنگ ضدسرطان است
بادرنگ حاوی ترکیباتی است که باعث پیشگیری از برخی سرطان‌ها می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که مصرف منظم بادرنگ باعث کاهش سرطان سینه، سرطان تخمدان،سرطان رحم و سرطان پروستات می شود.
با توجه به خواصی که در بادرنگ جمع شده است بی دلیل نیست که این میوه سومین سبزی کشت شده در جهان است. پس، از این میوه‌ی مفید غافل نشوید.
با حمایت
منبع: تبيان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger