مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۱۰

شناسایی نخستین مورد میکروب مقاوم به همه آنتی‌بیوتیک‌ها در آمریکا

 

دانشمندان آمریکایی نخستین مورد انتان   مربوط به انسان ها با یک باکتریا مقاوم به یک آنتی‌بیوتیک خط آخر را گزارش کرده‌اند.
به گزارش آسوشیتدپرس  این انتان    که زنی ۴۹ ساله در پنسیلوانیا کنون مصاب کرده بود ؛ اما مقامات صحی  آمریکا از این موضوع نگران هستند که این مقاومت به سایر باکتریاها هم منتقل شود و در نتیجه این کشور به زودی با ظهورابرمیکروب‌هایی مواجه شود که به همه آنتی‌بیوتیک‌های شناخته‌شده مقاوم باشند.
داکتر تام فریدن، رئیس مراکز کنترول و پیشگیری امراض ساری در آمریکا (سی‌دی‌سی) در این باره گفت: «اگر با سرع  عمل نکنیم، به پایان خط آستفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها می‌رسیم.»
سایر کشورها قبلا با بروز ابرمیکروب‌های مقاوم به چند دوا  مواجه بوده‌اند که هیچ آنتی‌بیوتیکی نمی‌تواند آنها را درمان کند. تابه‌حال، در آمریکا چنین موردی شناسایی نشده است اما به گفته مقامات صحی  کشف این باکتربا شروع ظهور چنین ابرمیکروب‌هایی در آمریکا باشد.
این زن ماه قبل در کلینیک پنسیلوانیا برای انتان مجرای  ادراری درمان شده و آزمایش‌های اولیه نشان داده بود که که او به باکتربا ای کولای مبتلا است. آزمایش‌های بعدی نشان داد که این ای کولای به آنتی‌بیوتیک‌های معمول در خط اول درمان مقاوم است و آنتی‌بیوتیک دیگر برای درمان به کار رفت.
اما آزمایش‌های بیشتر در هفته قبل نشان داد این ای کولای حامل ژن مقاومت در برابر دوای  کولیستین است. کولیستین آنتی‌بیوتیکی قدیمی است که  اغلب داکتران  به خاطرات اثرات جانبی شدیدش در اواخر دهه ۱۹۷۰ تجویز  تجویز آن را کنار گذاشته بودند،  اما اخیرا به ظهور مقاومت به سایر آنتی‌بیوتیک‌ها دوباره تجویز می‌شده است.
کولیستین برای درمان باکتریاهای به یکی از آنتی‌بیوتیک‌های خط آخر به نام کارباپنم‌ها مقاوم بودند، به کار می‌رفت. به گفته مقامات صحی گر باکتریاها ژن مقاومت به کولیستین را کسب کرده باشند، در چنین مواردی داکتران  دیگر دوایی موثری در اختیار نخواهند داشت.
ژن مقاومت به کولیستین قبلا در چین، اروپا و کانادا در حیوانات و انسان‌ها یافت شده است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger