مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۰۵

آیاتا هنوز در مورد ویتامین H چیزی میدانید ؟

 

بیوتین یکی از ویتامین‌های محلول در آب گروه B (ب کمپلکس) است که گاهی با نام‌های ویتامین B۷ یا ویتامین H نیز شناخته می‌شود.
برخی از مهمترین خواص ویتامین بیوتین عبارت هستند از :
  • به صحت  ناخن، جلد و مو کمک می‌کند
بیوتین سبب می‌شود که بدن کراتین بیشتری تولید کند. کراتین پروتئینی است که در رشد مو، ناخن و بهبود جلد نقش دارد. بنابراین با استفاده از سپلیمنت های  این ویتامین یا مواد غذایی که به طور طبیعی حاوی بیوتین هستند، می‌توان شاهد تغییرات بزرگی در جلد و مو بود. تحقیقات نشان می‌دهد ضخامت ناخن افرادی که از  سپلیمنت  بیوتین استفاده می‌کنند، 25 درصد بیشتر از زمانی است که به مقدار کافی بیوتین دریافت نمی‌کنند.
  • برای صحت زنان حامله خوب است 
کمبود بیوتین در میان زنان حامله  بسیار عمده است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود این ویتامین در بدن زنان باردار، می‌تواند احتمال رشد غیرطبیعی جنین را افزایش دهد. استفاده از سپلیمنت  فولیک اسید  به زنان باردار توصیه شده است؛ در این گزارش آمده است که مصرف روزانه 30 میکروگرم بیوتین، به همراه  فولیک اسید، کمبود بیوتین بدن را جبران می‌کند.
  • برای مریضان  شکر  مفید است
مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بیوتین به همراه کروم، قند خون  مریضان  مبتلا به شکر نوع 1 و 2 را کاهش می‌دهد؛ همچنین استفاده از بیوتین، مقاومت به انسولین در مریضان شکر نوع 2 را کاهش می‌دهد.
مطالعات منتشر شده در نشریه Diabetes Technology and Therapeutics نشان می‌دهد که میزان قند گلوکوز مریضانیکه  که به مدت 4 هفته از بیوتین و کروم استفاده کرده‌اند، به میزان قابل چشمگیر کاهش یافته و علاوه بر این، کاهش چشمگیری در میزان کلسترول شرکت‌کنندگان مشاهده شده است.
  • دستگاه جهاز هاضمه را تقویه میکند 
  • متابولیزم بدن را افزایش می‌دهد
  • به سنتز اسیدهای شحمی و گلوکوز کمک می‌کند
سپلیمنت بیوتین به صورت قرص و آمپول در دواخانه‌ها وجود دارد ولی بهترین منبع آن، مواد غذایی طبیعی است.
مواد غذایی نظير زرده تخم مرغ، جگر، ممپلی، گندم، زردک، برگ لبلبو، انواع توت، میوه های خشک، پنیر ، ماهی آزاد، آووکادو، و گلپی منبع غنی ویتامین بیوتین محسوب می‌شوند.
  • منبع: دبلی ساینس
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger