مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۱/۱۰

تغییرات بدن در لحظه مرگ شناسایی شد



محققین آمریکایی برای اولین‌ بار تغییرات بدن انسان در لحظه مرگ و تجزیه بدن انسان پس از مرگ را به صورت انیمیشن تهیه کردند.
 محققین معتقدند که تغییرات شرایط بدن پس از مرگ به صورت توالی و پشت سر هم باعث تخریب و تجزیه اعضا می‌شود.درست چند لحظه پس از مرگ اکسیجن و انرژی ذخیره شده در حجرات  تخلیه شده و سیستم پیچیده بدن انسان به طور کامل تجزیه شده و در نهایت حجرات  بدن بازیافت می‌شوند.
اگرچه پروسه مرگ از دیدگاه روحانی به منزله خروج روح از بدن است، اما پدیده مرگ از جایگاه علمی به معنای اثرات آن بر باقی‌مانده بدن انسان است.
محققین معتقدند که در هر دقیقه در جهان حدود 100 نفر جان خود را از دست می‌دهند.
در این مطالعه محققین با تهیه انیمیشن، پروسه کامل مرگ را از لحظه ایستادن قلب تا تجزیه کامل بدن انسان به نمایش گذاشتند. در این انیمیشن برای اولین ‌بار جزئیات کاملی از تغییرات بدن تحت تاثیر مرگ به نمایش گذاشته شده است.
چند لحظه بعد از مرگ منابع انرژی بدن یا ATP در عضلات مصرف شده و با اتمام انرژی تمامی عضلات بدن آزاد شده و منبسط می‌شوند.
پس از ایستادن قلب و توقف پمپاژ خون، تمامی ذخیره خونی موجود در بدن تحت تاثیر نیروی کشش زمین به قسمت‌های تحتانی بدن نفوذ کرده و بعد از چند ساعت رنگ بدن انسان به بنفش یا سرخ تغییر خواهد کرد.
با گذشت 12 ساعت از مرگ بدن به طور کامل تغییر رنگ داده و حجرات بدن انسان به علت عدم دریافت انرژی، عنصر کلسیم را از خود دفع می‌کنند. کلسیم دفعی از حجرات به سرعت با پروتئین‌ها پیوند برقرار کرده و عضلات انسان را به طور کامل قفل می‌کند.
پروسه  قفل شدن عضلات بین 24 تا 48 ساعت پس از مرگ ادامه دارد و در ادامه به علت تجمع گاز کارین دای اکساید در حجرات محیط بدن اسیدی شده و پروسه تجزیه بدن آغاز می‌شود.
محققین جزئیات کامل پروسه  تجزیه و متلاشی شدن بدن را در این انیمیشن علمی به طور کامل به نمایش گذاشته‌اند.
سبحان الله 
منبع : ایسنا 
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger