مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۳۰

زمین خوردن‌های مکرر را جدی بگیرید


 

مطالعات نشان می‌دهد زمین خوردن‌هایی که منجر به آسیب یا شکستگی شوند و به صورت مکرر اتفاق بیفتند، می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به

پارکینسون در آینده باشند.

 بررسی محققین پوهنتون / دانشگاه Umea در سویدن نشان می‌دهد که مریضان مبتلا به پارکینسون، سال‌ها قبل از تشخیص علایم مرض، چندین زمین‌خوردگی شدید را تجربه کرده‌اند که در اغلب مواد منجر به شکستگی و آسیب‌های جدی شده است.
مطالعه سوابق حدود 24 هزار مریضان بین سال‌های 1988 تا 2012 میلادی نشان می‌دهد مریضان مبتلا به پارکینسون، 19 درصد تجربه زمین خوردن بیش‌تری در 10 سال قبل از تشخیص مرض داشته‌اند.
محققین احتمال می‌دهند زمین خوردن‌های مکرر به دلیل اختلالات عصبی است که در نهایت می‌تواند منجر به پارکینسون شود؛ بنابر این پیشنهاد می‌شود زمین خوردن‌های شدید و مکرر جدی گرفته شود و برای تشخیص زود هنگام پارکینسون اقدام شود.
پارکینسون پس از آلزایمر شایع‌ترین مرض سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می‌شود. 
جسم سیاه پیام‌های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می‌کند و این پروسه از طریق ماده کیمیایی دوپامین صورت می‌گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترول عضلات می‌شود. روش‌های رایج کنترول این مرض، دواهایی هستند که با تحریک مغز، به ترشح دوپامین کمک می‌کنند. این روش‌ها مرض را درمان نمی‌کنند، بلکه علایم را کاهش می‌دهد و پاسخ آن روی افراد مختلف، متفاوت است.
مرض پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می‌شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می‌کند. حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به این اختلال مبتلا هستند.
به گزارش مرکز پیشگری و کنترول امراض آمریکا، در این کشور از هر 500 نفر یک نفر به این مرض مبتلا است.
احتمال ابتلا به پارکینسون در مردان 1.5 برابر زنان است. نتایج این تحقیقات در نشریه PLOS منتشر شده است
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger