مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۲۶

در افطار خوردن سوپ از جمله غذا های بسیار مناسب برای صحت ...




از آنجا که سوپ ترکیبی سبک‌‌تر و آبکی‌تر از آش است و امسال ماه رمضان هم همچنان در تابستان با روزهای بلند و شب‌های کوتاه قرار داریم، که قرار است با فاصله کمی بعد از افطار نان شام هم بخوریم، پیشنهاد می‌کنیم به جای آش سوپ بخورید.
  • سوپ دال عدس
ظرف مناسبي آماده كنيد، کمی مسکه را در آن اضافه کنید و روی شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب شود. سپس به نوبت يك عددپيازخرد شده ،3 ساقه كرفس و یا هم زنجبیل خرد شده، 2 عدد زردکخرد شده و 4 حبه سيرخرد شده را به 2 قاشق سوپ خوری كره اضافه كنيد و تفت دهيد. تفت دادن سبزيجات را تا زماني ادامه دهيد كه نرم شوند. 2 عدد قرص‌ عصاره را هم در آب‌جوش حل كنيد و كناری بگذاريد. مصالجات شامل يك قاشق چای‌خوری زيره، نوک قاشق چای خوری مرچ، کمی پودر گشنيز و كاري را به سبزي‌جات تفت داده شده اضافه كنيد و هم بزنيد و چند دقيقه هم حرارت دهيد تا سبزي‌جات طعم‌دار شود. 500 گرام روکی خرد شده را همراه با مخلوط  و آب جوش به مواد اضافه كنيد.
حالا فقط نوبت به پختن دال عدس مي‌رسد.2 پیمانه دال عدس را به بقيه مواد بيفزاييد. در ظرف را بگذاريد و صبر كنيد تا عدس‌ پخته شود. اگر  سوپ را به صورت يكنواخت دوست داريد، بعد از اينكه همه مواد سوپ پخت، ظرف را كناری بگذاريد تا از حرارت بيفتد، سپس در دستگاه غذاساز يا مخلوط كن بريزيد تا سوپ باهم صاف و يكنواخت پيدا كند. سپس دوباره سوپ را به ظرف برگردانيد و حرارت دهيد. در پايان سوپ را در كاسه بريزيد و روی آن را با مقداری گندم نرم شده ، خامه و پيازچه تزئين كنيد.
منبع: مجله آشپزی مثبت
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger