مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۲۶

در ماه مبارک رمضان تربوز بخورید که یک عالم آب دارد.....


 
 
تربوز با بیش از ۹۰ درصد آب، میوه‌ای فوق‌العاده برای روزهای گرم تابستان است. .
  • تربوز سرشار از آب
تربوز از 92 درصد آب تشکیل شده است و میوه‌ای برای پیشگیری از عطش و تأمین آب بدن محسوب می‌شود. گوشت این میوه باعث خنک شدن و پاک سازس بدن از شر سموم می‌شود. تربوز قند و کالوری خیلی بالایی ندارد و شما می‌توانید بدون نگرانی از برهم خوردن تناسب اندامتان از این میوه به اندازه‌ی متعادل میل کنید.
  • تربوز منبع سودیم  و پوتاشیم
از دست دادن زیاد سودیم و پوتاشیم به دلیل تعریق باعث بروز حالت دلبدی، ، کرامپ‌های عضلانی یا سرگیجی می‌شود. تربوز سرشار از این دو ماده معدنی است و کمبود آن‌ها را جبران می‌کند. بنابراین علائم و خطرات ذکر شده را به حداقل می‌رساند.
  • تربوز  سرشار از ویتامین‌ها
لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که در تربوز وجود دارد و به بهبود قدرت انساج جلدی  در محافظت از مضرات اشعه‌های ماورای بنفش کمک می‌کند. این آنتی اکسیدانت خطر آفتاب سوختگی جلد را کاهش می‌دهد وجلد را به صورت عمقی آبرسانی می‌کند
تربوزمنبع ویتامین C بوده و برای تقویت سیستم معافیتی بدن موثر عمل می‌کند. این ویتامین برای سلامتی دندان‌ها و بیره ها  لازم است و از بروز تخریب حجرات پیشگیری می‌کند. تربوز همچنین سرشار از ویتامین B6 است که در میتابولیزم بدن شرکت کرده و به ساخت انساج کمک می‌کند. در نهایت اینکه ویتامین A موجود در این میوه برای تقویت چشم‌ها بسیار موثر است.
  • تربوز محرک میل جنسی
تا به امروز تربوز به عنوان شناخته‌تر شده‌ترین منبع سیترولین است. محققین آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که این امینو اسید به انبساط اوعیه های  خون کمک می‌کند. بنابراین مصرف زیاد و منظم این میوه در بهبود عملکرد جنسی تأثیر زیادی دارد.
  • تربوز دیورتیک طبیعی
تربوز میوه‌ای دیورتیک (ادرارآور) است و به مقابله به احتباس آب کمک می‌کند. 
  • تربوز  برای جلد سالم‌تر
لیکوپن، یک آنتی اکسیدانت قوی است که در تربوز  وجود دارد و به بهبود قدرت انساج جلدی در محافظت از مضرات اشعه‌های ماورای بنفش کمک می‌کند. این آنتی اکسیدانت خطر آفتاب سوختگی جلد را کاهش می‌دهد و جلد را به صورت عمقی آبرسانی می‌کند.
منبع: تبيان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger