مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۲/۲۶

ممنوعیت فروش سیگرت های الکترونیکی برای نوجوانان در آمریکا

 

دولت آمریکا روز پنجشنبه ۵ می برای نخستین بار گام بزرگی در مسیر ممنوعیت سگرت های الکترونیکی میان نوجوانان بسیار پرطرفدار شده‌اند، برداشت.
به گزارش آسوشیتدپرس این قواعد جدید ممکن است باعث حفاظت مصرف‌کنندگان و واژگونی صنعت چند میلیارد دلاری تولید این نوع سگرت ها شود که عمدتاً تحت نظارت قانونی نبوده‌اند.
پیش از برندهای کنونی سگرت های الکترونیکی اجازه باقی ماندن در بازار را پیدا کنند، مقامات ناظر طراحه این وسایل ونیکوتین مایعی درون شان را وارسی خواهند کرد
سگرت های الکترونیکی که به‌سرعت در حال گسترش هستند، در میان نوجوانان در آمریکا محبوبیت پیدا کرده‌اند.
سیلویا برول، وزیر صحت  و خدمات انسانی آمریکا دراین‌باره گفت: «میلیون‌ها کودک هر سال از این طریق با نیکوتین آشنا می‌شوند، نسلی جدید به این ماده کیمیایی بسیار اعتیادآور وابسته می‌شوند. ما نمی‌توانیم بگذاریم که پیشرفت عمده‌ای را که به سوی نسلی عاری از دخانیات انجام داده‌ایم، به‌وسیله تولیدات که برای صحت  و اقتصاد ما تأثیر می‌گذارند، متزلزل شود.»
مقررات جدیداً اعلام‌شده به‌وسیله سازمان غذا و دوا آمریکا همچنین محدودیت‌های قبلی بر سگرت های معمول را به سایر تولیدات ، ازجمله سگرت های الکترونیکی، توتون قلیون، توتون پیپ و ژل‌های نیکوتین گسترش خواهد داد. افراد زیر ۱۸ سال از خریدن این تولیدات  هم منع خواهند شد.
سگرت های الکترونیکی بتری دار نیکوتین را به‌صورت یک بخار قابل استنشاق درمی‌آورد. سگرت های الکترونیکی فاقد موادکیمیایی و قطران توتون در حال سوختن هستند، اما این نوع سگرت ها به‌طور گسترده بررسی نشده‌اند و اجماع علمی درباره خطرات یا مزایایی استنشاق بخار نیکوتین با آن‌ها وجود ندارد.
بر اساس ارقام دولتی، بیش از ۱۵ درصد از دانش‌آموزان مکاتب  در آمریکا استفاده از سگرت های الکترونیکی را گزارش می‌کنند، افزایشی ۹۰ درصدی را در طول پنج سال گذشته نشان می‌دهند.
خرده‌فروشان از ماه اپریل امسال به بعد از فروختن تولیدات  دخانی از هر نوع به هر فرد زیر ۱۸ سال یا قرار دادن آن‌ها در موتر ها  فروش خودکار یا توزیع نمونه‌های رایگان ممنوع خواهند شد. با اینکه تقریباً همه ایالت‌های آمریکا از قبل فروش سگرت های الکترونیکی را به افراد صغیر ممنوع کرده‌اند،
مقامات دولت فدرال آمریکا می‌گویند با این مقررات جدید خواهند توانست مجازات‌های سخت‌تری را تطبیق  کنند و منابع بیشتری را بر عملی کردن این مقررات به کار گیرند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger