مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۰۲

کالوری‌ غذاها از سال ۲۰۱۷ در منوی رستورانت های آمریکا ثبت خواهد شد




سازمان غذا و ادویه  آمریکا پنچ ماه دیگر به رستوران‌ها در این کشور وقت داد تا بر اساس یک ضرب‌الاجل جدید دولت فدرال مقدمات ثبت کالوری‌ غذاهایشان در منوهایشان را فراهم کنند.
به گزارش رویترز این ضرب‌الاجل که در اول سال ۲۰۱۷ قرار داده  شده است، بر مبنای  قانون ملی ثبت کالوری  است که جزئی از  لایحه مراقبت‌های صحی ارزان‌  پیشنهاد شده بوسیله باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مصوب سال ۲۰۱۰ است.
هدف از این قانون  کمک به مصرف‌کنندگان آمریکایی برای مبارزه با چاقی است، چراکه یک‌سوم  آنان کالوری‌های دریافتی‌شان را از غذا خوردن خارج از خانه  به دست می‌آورند.
این مقررات رستوران‌ها و سایر محل‌های فروش غذا را ملزم می‌کند که کالوری‌های غذاها را در منوها و تابلوهای منوی خود ثبت کنند. 
تأخیر اجرای این قانون از ضرب‌الاجل قبلی اول دسامبر ۲۰۱۶ در آخرین دستورالعمل سازمان غذا و ادویه  آمریکا که در ۵ مه انتشار یافت، اعلام شده است.
  • درج میزان کالوری در منوی رستوران‌های آمریکا تا ۲۰۱۶ به تأخیر افتاد
شروع تطبیق این قانون در حالی به تأخیر انداخته می‌شود که منتقدان اولیه آن مانند فروشگاه‌های زنچیره‌ای فست فود مانند شرکت مک‌دونالد سالهاست برای رعایت قوانین وضع‌شده در کالیفرنیا، شهر نیویورک و سایر قلمروها چنین اطلاعاتی مانند میزان کالوری را در منوهایشان ثبت می‌کرده‌اند.
  • هشدار نمک در فست‌فود فروشی‌های نیویورک اجباری شد
  • برچسب کالوری به شما حق انتخاب می‌دهد
مارگو ووتان، رئیس بخش سیاست تغذیه‌ای در مرکز علوم برای منافع عمومی» که یکی از طرفداران قدیمی ان قانون است، گفت: «امیدوارم این ضرب‌الاجل چدید دوباره تغییر نکند»
لابی کنندگان برای شرکت پیتزای دومینو و انجمن‌های فروشگاه‌های خواروبارفروشی و سوپرمارکت‌ها به عقب انداختن ضرب‌الاجل قبلی  کمک کردند و مجلس نمایندگان آمریکا که در دست حزب مخالف جمهوریخواه است، در ماه فبروزی طرحه را با هدف تضعیف این قانون به تصویب رساند.
مقابله با همه‌گیری چاقی در آمریکا یکی از برنامه‌های اصلی کاخ سفید است و  میشل اوباما، همسر باراک اوباما در این زمینه پیشگام بوبده است
کاخ سفید مخالفت خود را با طرح اخیر مجلس نمایندگان اعلام کرده و گفته است که این طرح «هدف این قانون یعنی فراهم آوردن اطلاعات مداوم و واضح درباره کالوری‌های غذاها برای مصرف‌کنندگان را مخدوش می‌کند.» اما با وجود به طور رسمی اعلام نکرده است کهرئیس‌جمهور این طرح را تو شح خواهد کرد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger