مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

واکسین زیکا تا سه سال آینده در دسترس نخواهد بود


کارمندان سازمان صحی جهان  روز چهارشنبه ۹ مارچ (۱۹ حوت ) توافق کردند که ساختن واکسین‌ بر ضد ویروس زیکا را که تصور می‌رود باعث نقایص جنینی شود، در الویت قرار دهند، اما یک متخصص برزیلی هشدار داد که انجام این کار ممکن است دست کم سه سال به طول انجامد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه ژورژه کلیل، رئیس انستیتوت بوتانتان در سائوپائولو خطاب به خبرنگاران در 
ژنو گفت: «شاید در طول سه سال ما واکسینی داشته باشیم.» و تأیید کرد که حتی این تخمین «خوشبینانه» است.
او در میان کارشناسان صحی در اجلاسی در جنو از روز دوشنبه بود که هدف آن تعیین این موضوع است که چه تحقیقات و پیشرفت‌هایی باید در مبارزه بر ضد زیکا که با بیشترین سرعت در قاره آمریکا در حال انتشار است، باید در اولویت قرار گیرد.
زیکا پیش از این به عنوان علت ایجاد علائمی ملایم شبیه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شناخته شده بود، اما شواهد افزایش بیانگر آن است که این ویروس ممکن است با اختلالات نیورولوجیک متعددی و نیز میکروسفالی، یک نقصان جنینی شدید که در آن نوزادان با سرها و مغزهای به طور غیرطبیعی کوچک متولد می‌شوند، ارتباط دارد.
سازمان  صحی جهان روز چهارشنبه اعلام کرد که کارشناسان توافق کرده‌اند که تلاش‌ها باید بر ساختن واکسین به خصوص برای زنان در سن باروری و نیز ایجاد آزمایش‌های تشخیصی دقیق و ابزارهای ابداعی کنترول ناقل برای کاهش جمعیت پشه‌ها متمرکز شود.
ماری- پل کینی، معاون رئیس نظام‌های صحی  و احتراع  سازمان صحی  جهان به خبرنگاران گفت اقداماتی برای ساختن «نیمرخ فراورده» یک واکسین اضطراری در دست انجام است تا به مشخص کردن الزامات قانونی و راهنمایی سازندگان کمک شود.
او گفت که نیمرخ نهایی این واکسین باید در ماه مه آماده باشد، اما پذیرفت که ساخته شدن یک واکسین قابل‌استفاده مدت بسیار بیشتری به طول خواهد انجامید.
کینی گفت: «تولید واکسین هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و پیشرفته‌ترین واکسین‌ها نامزدشده هنوز ماه‌ها تا وارد شدن به آزمایشات کلینیکی  انسانی ابتدایی فاصله دارند.»
او گفت: «بنابراین ممکن است زمانی این واکسین آماده شود که دیگر برای استفاده از آن در شیوع اخیر در آمریکای لاتین دیر شده باشد» ولی درعین‌حال تأکید کرد که «ساخت واکسین امری ضروری باقی می‌ماند.»
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger