مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۲۳

شواهد ارتباط زیکا و میکروسفالی نوزادان در حال افزایش است



سازمان صحی دنیا  می‌گوید شواهد و نشانه‌های حاکی از ارتباط بین ویروس زیکا و میکروسفالی یا کوچک سری نوزادان در حال افزایش است.
این شواهد بر وجود ارتباط میان زیکا . بی نظمی های نادری موسوم به «سندروم گیلن باری» حکایت دارد. در این بی نظمی ها  سيستم  معافیتی بدن با حمله به حجرات عصبی آنها را از بین می‌برد. دانشمندان  در آمریکا دریافته‌اند که این ویروس بخشی از نسج مغز جنین را در جریان رشد آن از بین می‌برد.
به گزارش يورونيوز فهرستی از عوارض ابتلا به ویروس زیکا در بین زنان باردار در ریودوژانیرو روز جمعه در مجله طبی نیوانگلند منتشر شد. از آن جمله می توان به مرگ جنین٬ جمع شدن کلسیم در یکی از انساج بدن٬ عدم کفایه  جفت و کمبود شدید مایع آمنیوتیک٬ محدودیت رشد جنین٬ آسیب دیدگی سیستم عصبی مرکزی و کوری احتمالی اشاره کرد.
میکروسفالی نوزادان شایع ترین عارضه ناشی از انتقال ویروس زیکا به بدن زنان باردار است که موارد ابتلا به آن در بیست و سه کشور آمریکای جنوبی از جمله برزیل رو به افزایش است. سازمان صحی دنیا  ماه گذشته نسبت به گسترش این مرض هشدار داد و از احتمال ابتلای سه تا چهار میلیون نفر در قاره آمریکا به آن ابراز نگرانی کرد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger