مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۲/۲۲

زیکا به فیلیپین نیز رسید



مقامات وزارت صحت  فیلیپین یکشنبه ۶ مارچ (۱۶دلو) اعلام کردند که نخستین مورد شناسایی‌شده انتان  ویروس زیکا از سال ۲۰۱۲ در این کشور در زنی آمریکایی که از کشور بازدید می‌کرد، شناسایی شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه جانت گارین، وزیر صحت فیلیپین گفت مراکز کنترول و پیشگیری امراض آمریکا به او اطلاع داده‌اند که یک شهروند آمریکایی که برای چهار هفته در طول ماه جنوری در فیلپین اقامت کرده بود، هفته گذشته پیش از بازگشت به آمریکا دچار علائم مربوط به زیکا شده است.
گارین بدون بیان جزئیاتی درباره این مریض گفت: «در حال حاضر ما در حال دریافت مشخصات این مریض از مراکز کنترول و پیشگیری امراض آمریکا هستیم، ازجمله اطلاعاتی درباره مکان‌هایی که او در فیلپین از آنها بازدید کرده است.»
مقامات وزارت صحت  فیلیپین اعلام کردند هنوز شاهدی درباره اینکه چگونه این زن آمریکایی در طول اقامت در فیلیپین دچار ویروس زیکا شده است، در دست ندارند.
تنها مورد قبلی شناخته‌شده زیکا در این کشور در سال 2012 در یک پسر 15 ساله رخ داد. او سه هفته بعد بهبود پیدا کرد.
در همین حال، سازمان صحی جهان  اعلام کرد لائوس در آسیای جنوب شرقی آخرین کشوری است که سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش کرده است، و به این ترتیب نگرانی‌های درباره نقائص جنینی مربوط به این ویروس افزایش بیشتری پیدا کرده است.
به گزارش سازمان صحی جهان ، لائوس به 41 کشور دیگر اضافه می‌شود که آغاز سال میلادی 2016 سرایت محلی ویروس زیکا را گزارش کرده‌اند.
مقامات صحص در لائوس که یک کشور کمونیستی روستایی با حداقل زیربناهای صحی هستند تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.
کشور همسایه لائوس، تایلند نیز ماه پیش ویروس زیکا را در یک فرد 22 ساله گزارش کرد که ویروس به طور محلی به او سرایت کرده بود و از آن هنگام بهبود پیدا کرده است. وزارت صحت تایلیند از مردم خواست که دچار وحشت نشوند و اعلام کرد که به این کشور از سال 2012 در سال به طور میانگین 5 مورد ویروس زیکا در سال داشته است، اما شیوع بزرگ مرض رخ نداده است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger