مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

شرکت سانوفی برای زیکا واکسین میسازد



شرکت سانوفی پروژه‌ای را برای ساختن واکسینی بر ضد ویروس زیکا آغاز کرده است که قطعی‌ترین تعهدی است که تابه‌حال یک شرکت عمده واکسین‌سازی برای تولید واکسینی بر ضد این ویروس داده است.
به گزارش رویترز این شرکت دوا سازی فرانسوی روز سه‌شنبه 2 فبروری (14 دلو) اعلام کرد که شعبه تولید واکسینش، سانوفی پاستور از مهارتش برای ساختن واکسین برای ویروس‌های مشابه مانند تب زرد، آنسفالیت جاپانی و اخیراً دنگی برای ساختن واکسین زیکا استفاده خواهد كند.
این اعلام یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان صحی جهان شیوع ویروس زیکا را که به وسیله پشه‌ها منتقل می‌شود، به علت ارتباطش با عدم رشد مغزی نوزادان، یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد.
نیکولاس جکسون، رئیس بخش تحقیفاتی شرکت سانوفی پاستور که پروژه جدید واکسین زیکا را سرپرستی می‌کند، گفت: «سانوفی پاستور دارد به فراخوانی جهانی برای تلاش برای ساختن یک واکسین زیکا با توجه به انتشار سریع مرض و عوارض طبی احتمالی آن پاسخ می‌دهد.»
سانوفی معتقد است که زیرساختار تحقیقاتی و صنعتی مستقرش برای تولید واکسین به‌تازگی تأییدشده دنگی را می‌تواند  عاجل برای کمک به تسریع ساختن واکسین زیکا به کار ببرد.
تابه‌حال تنها گروه‌هایی که طرح‌هایی قطعی برای ساختن واکسین زیکا را اعلام کرده بودند، شرکت‌های کوچک بیوتکنولوژی و مؤسسات دانشگاهی بوده‌اند، هرچند که شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین گفته است که دارد به این نتیجه می‌رسد که مطالعاتش برای ارزیابی اینکه آیا تکنولوژی واکسین‌سازی‌اش برای ساختن واکسین زیکا مناسب است یا نه، دارد به نتیجه می‌رسد.
ویروس زیکا ارتباط نزدیکی با ویروس تب دنگی دارد و به‌وسیله نوع مشابهی پشه منتقل می‌شود. منتن شدن با ویروس زیکا علائم مشابهی ازجمله تب، دانه‌های پوستی، تورم مفاصل و سردرد دارد. بااین‌وجود تولید واکسینی برای زیکا تعهد بزرگی است که شامل تحقیقات و آزمایشات کلینیکی بسیار می‌شود.
در حال حاضر هیچ واکسین یا تداوی برای زیکا وجود دارد، چراکه تابه‌حال این ویروس تهدیدی جدی برای صحت عمومی به شمار نمی‌رفته است.
نزدیک‌ترین چشم‌انداز واکسین برای ویروس زیکا تاکنون ممکن است مربوط به کنسرسیومی شامل شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی اینوویو باشد که بالقوه ممکن است برای موارد اضطراری تا پایان سال واکسینی را آماده داشته باشد
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger