مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

فاصلیه خطر ابتلا به سرطان هارا کاهش می‌دهد



در بصورت عموم
فاصلیه سرشار از ویتامین‌های A، B و مواد معدنی آهن، فاسفور، کلسیم و پوتاشیم است. در این بین فاصلیهکم کالوری بوده و برخلاف لوبیا خشک، حاوی ویتامین C و بسیار مغذی است.
فاصلیه علائم مینوپوز را کاهش می‌دهد
مینوپوز، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک تحقیقات کلینیکی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی مگنزیم مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. فاصلیه منبع فوق‌العاده‌ی مگنزیم بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.
فاصلیه  به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج  تحقیقاتی که در پوهنتون /دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی حجرات سرطانی ثدیه ها و روده‌ها را کاهش می‌دهد. 
فاصلیه دوست مفصل‌های شما
افزایش یک پیاله فاصلیه به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پوتاشیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پوتاشیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.
اگر بدنتان با کمبود پوتاشیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به صحت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً فاصلیه را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پوتاشیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.
فاصلیه حاوی فایبرهایی است که قلبتان را نجات می‌دهد
فایبرهای  موجود در فاصلیه باعث می‌شود که میزان کلسترول بد خون (LDL) کاهش یابد. علاوه بر این، متخصصان تغذیه معتقدند که این فایبرها باعث کاهش التهاب و فشار خون می‌شوند. برای همین قلب را در صحتمند نگه می‌دارند. یک پیالهفاصلیه 12 درصد نیاز روزانه‌ی ما به فایبرهای غذایی را تأمین می‌کند. باید بگوییم که باقلی 19 درصد نیاز روزانه به فایبرها را تأمین می‌کند.
فاصلیه استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کهفاصلیه حاوی سیلیسیوم است که تراکم استخوانی زنان (غیر مینوپوز) و مردها را افزایش می‌دهد. در واقعفاصلیه استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد. نتایج تحقیقی که در موسسه‌ی Rayne Institute انگلستان انجام شد نشان می‌دهد که بدن سیلیسیوم موجود در فاصلیهرا بهتر از سیلیسیوم موجود در مواد غذایی دیگر جذب می‌کند. در نتیجه این ماده در خدمت نیازهای بدن قرار می‌گیرد به ویژه این که استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد.
فاصلیه میزان جذب آهن را بالا می‌برد
ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کولاجن تأثیر می‌گذارد. یک پیاله فاصلیه که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود. زمانی که ویتامین c بدنتان بالا رود آهنی که مصرف می‌کنید بهتر جذب بدنتان می‌شود. به این ترتیب خطر کمبود آهن و کم خونی از شما دور می‌شود.
منبع: تبیان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger