مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۱۶

زیکا به آسیا رسید



مقامات صحی تایلند روز سه‌شنبه اول فبروری (۱۳ دلو) اعلام کردند یک مرد در این کشور به ویروس زیکا مبتلا شده است که شیوع آن در آمریکای جنوبی با افزایش موارد نقصان مغزی نوزادان مربوط شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه
مقامات گفتند مرد تایلندی 22 ساله احتمالی به همان سویه ویروسی مبتلا شده است که شیوع آن باعث وحشت‌زدگی در کشورهایی مانند برزیل و کلمبیا شده است.
مارشال سانتی سریسرمپوک، رئیس شفاخانه بومبیتول آدولیادج در بانکوک گفت، منتن شدن توسط زیکا این مرد به ویروس زیکا«به‌وسیله آزمایش خون تأیید شد.»
او گفت: «علائم این مرد شامل تب،‌ دانه‌های جلدی و سرخی چشم بود» و افزود که او به خارج سفر نکرده بود.
او بدون ذکر جزئیات بیشتر درباره مدت بستری این مرض یا اینکه او در کجا مبتلا به مرض شده است، گفت این مرد بهبود یافته و از شفاخانه مرخص شده است.
آمنواب گاجینا، مدیر عمومی بخش کنترول امراض وزارت صحت عامه تایلند گفت که احتمالاً ویروس مبتلا کننده این مرد از همان سویه‌ای است که در آمریکای جنوبی یافت شده است.
او گفت: «این مرض جدیدی در تایلند نیست... ما نخستین مورد ثابت‌شده مرض را در سال 2012 داشتیم. از آن هنگام ما به‌طور متوسط بیش از پنج مورد انتان در سال نداشته‌ایم.»
او افزود: «دليلي براي وحشت‌زدگی ندارد... ما هیچ‌گاه همه‌گیری ویروس زیکا در تایلند نداشته‌ایم، موارد انتان نادر بوده‌اند.»
پشه آئدس آجیپتی که ویروس تب دنگی را منتقل می‌کند، ویروس زیکا را نیز انتقال می‌دهد.
این پشه در مناطق گرمسیری،‌ ازجمله تایلند تکثیر می‌کند که در ماه‌های اخیر شاهد اوج‌گیری موارد تب دنگی بوده است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger