مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۲۳

تکنیک جدید تداوی سرطان پروستات

تکنیک جدید تداوی جنی می‌تواند حجرات سرطان پروستات را به شکلی دچار تغییر سازد که بدن مریض را نسبت به حضور خود آگاه کرده و منجر به نابودی خود شوند.
براساس گزارش BBC، این تکنیک جدید باعث می‌شود حجرات سرطانی در بدن خودتخریبی انجام دهند، از این رو نام تداوی جنی  انتحاری برای آن انتخاب شده‌است. محققین شفاخانه  متودیست هیوستون در تگزاس با آزمایش این تکنیک روی مبتلایان به سرطان پروستات دریافتند این تکنیک می‌تواند شانس بقای مریضان را در دوره‌ای پنج ساله تا 20 درصد افزایش دهد. با این‌همه برای تایید اثرگذاری این تکنیک به آزمایش‌های بیشتری نیاز خواهد‌بود.
سرطان پروستات یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در میان مردان است و سالانه چندین‌هزار نفر به این مرض مبتلا می‌شوند. اکنون به نظر می‌آید ترکیبی از این تکنیک  تداوی جنی  انتحاری با تداوی شعاعی می‌تواند درمانی امیدوارکننده برای سرطان پروستات به شمار رود.
در این تکنیک حجرات  سرطانی از نظر جنتیکی به گونه‌ای دچار تغییر می‌شوند که می‌توانند به سیستم  معافیتی بدن مریض سیگنال دهند تا به حجره ها  حمله کنند. بدن انسان معمولا حجرات سرطانی را به عنوان حجره مهاجم نمی‌شناسد زیرا این حجره  از حجرات  عادی و سالم تکامل یافته‌اند.
برخلاف انتانی که بدن به شدت نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد، سیستم معافیت بدن نسبت به حجرات  سرطانی واکنش مهلکی نشان نمی‌دهد. دانشمندان با استفاده از ویروسی که می‌تواند تداوی جنی  را به حجرات تومور انتقال دهند، سیستم معافیتی  بدن مریض را نسبت به حضور حجرات سرطانی بیدار می کند و به این شکل عملیات تخریب تومورها آغاز می شود.
نتیجه آزمایش این تکنیک روی دوگروه مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته نشان داد درصد نجات طی دوره‌ای 5 ساله در دو گروه که هریک دوبار و سه‌بار تداوی را به همراه تداوی اشعوی دریافت کرده بودند، به ترتیب 94 و 97 درصد بوده‌است. همچنین نمونه‌برداری از نسوج سرطانی پس از دو سال از دریافت درمان، در میان دو گروه مورد درمان به ترتیب 79 و 83 درصد منفی بوده‌است.
دانشمندان می‌گویند این تکنیک می‌تواند روند درمان سرطان را متحول سازد. درصورتی که بتوان آن را به صورت مستقیم به تومورها تزریق کرد، بدن می‌تواند به سرعت حجرات سرطانی را نابود کند و سیستم معافیتی بدن نیز پس از شناسایی این حجره ها ، در صورت ظهور دوباره آنها می‌تواند حجرات  مخرب را شناسایی و دوباره نابود کند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger