مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۲۳

چهار فایده خوردن غذا های تند و تیز(مرچ دار)

خانمان و آقایان لطفا برای خوردن غذا های تند به هند نروید .
مردم هند سال ها است که میدانند غذا های مرچ دار خالی از مفاد نیستند ؛ پس برای خریدن مرچ به بازار سبزی بروید .
منظورما از تندخوری سریع غذا خوردن نیست. منظورما خوردن غذاهای تند است که آتش به زبان می‌زنند اما اگر تحملش را داشته باشید تأثیر زیادی روی صحت بدن دارند.
اکثر مردم غذاهای تند را دوست دارند اما معمولاً فقط به خاطر طعم مورد علاقه‌شان به خوردن آن‌ها روی می‌آورند. البته اکثر افراد نیز به دلیل ترس از معده درد و بروز مشکلات هاضمه از مصرف غذاهای تند خودداری می‌کنند. غافل از اینکه مصرف مرچ تند خدمت زیادی به صحت شان می‌کند. نتایج تحقیق های اخیر نشان می‌دهد که برخی مواد غذایی مانند مرچ ها برای بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش وزن مفید بوده و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مؤثر در کاهش سرعت رشد حجرات سرطانی هستند. با ما باشید تا 4 فایده‌ی غذاهای تند را به طور خلاصه عنوان کنیم.
  • پیشگیری از سرطان
برخی ازمصالجات  ضد سرطان هستند. مانند زردچوبه که حاوی کورکومین است که یک آنتی‌اکسیدان قوی با خواص ضدسرطانی است. ترکیب زردچوبه، مرچ سیاه و روغن زیتون باعث فعال شدن هر چه بیشتر کورکومین می‌شود. به عقیده‌ی برخی محققین کاپسایسین موجود در مرچ که تندی آن را نیز باعث می‌شود قدرت زیادی در نابودی حجرات سرطانی (سرطان خون) دارد و باعث کاهش سرعت رشد حجراتی سرطانی پروستات می‌شود.
  • کاهش وزن
اگر به دنبال لاغری هستید بدانید که تند کردن غذاها به کاهش سریع وزن کمک زیادی می‌کند. برای این منظور مرچ، زردچوبه، دارچین و چوب میخک را دریابید. این مصالجات قادر هستند تا اثرات منفی چربی‌های جذب شده از طریق مواد غذایی را کاهش دهند. ترکیب اصلی مرچ یا همان کاپسایسین یک ترکیب ترموجنیک است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
  • قلب سالم
نتایج یک تحقیق  نشان می‌دهند که در کشورهایی که غذاهای تندی مصرف مي‌کنند خطر بروز سکته‌های قلبی و مغزی کمتر است. دلیل آن وجود مرچ ومصالجات تندی است که اثرات منفی کلسترول را کاهش می‌دهند و باعث بهبود عملکرد قلب می‌شوند. کاپسایسین با التهابی که عامل مشکلات قلبی است مقابله می‌کند.
  • افزایش ویتامین بدن
افزودن مرچ به غذاها به دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی توصیه شده کمک می‌کند. مرچ های سبز و سرخ حاوی میزان متعددی مواد معدنی و همچنین ویتامین C هستند. ویتامین C باعث کاهش دوره‌ی سرماخوردگی می‌شود و از ابتلا به سرطان و امراض قلبی پیشگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم از مصرف مرچ دلمه‌ای نیز غافل نشوید.
منبع:تبیان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger