مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۷/۱۹

انتقاد از اوکراین در زمینه فلج اطفال

گروه‌های صحی[جهانی روز جمعه ۹ اوکتوبر (۱۷ میزان) اوکراین را به پاسخ دیررس و غیر مؤثر به نخستین شیوع فلج اطفال در اروپا از سال ۲۰۱۰ تاکنون متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان WHO در اواخر اوت تأیید کرد که دو کودک اوکراینی به علت دچار شدن به ویروس پولیو در منطقه زاکارپاتیا در جنوب غرب اتحاد شوروی سابق فلج شده‌اند.
هم سازمان WHOو هم دولت کیف بروز این موارد فلج اطفال- نخستین موارد در اوکراین از 1996- را ناشی از میزان پایین پوشش واکسیناسیون در سراسر این کشور جنگ‌زده دانسته‌اند.
یك گروه صحی  روز جمعه مقامات اوکراین را متهم کردند که از آن هنگام هیچ کاری برای پیشگیری از بدتر شدن وضعیت و خارج شدن آن از کنترول انجام نداده‌اند.
آیلین اوگدن از سازمان توسعه بین‌المللی ایالات‌متحده (USAID) به خبرنگاران گفت: «هیچ کشوری دیگری در جهان در چنین موقعیت اسف‌باری قرار ندارد یا این‌چنین به مراقبت کودکان در مقابل امراض توجهی نشان نمی‌دهد.»
تجربه بین‌المللی نشان داده است که پاسخ کند و ناکافی باعث گسترش شیوع مرض و افزایش هزینه‌ها و امکان بالقوه شیوع بین‌المللی می‌شود.»
اوگدن که هماهنگ‌کننده ریشه‌کنی جهانی فلج اطفال در USAID است، گفت: «کودکان در اوکراین از سال 2008 در برابر فلج اطفال واکسین نشده‌اند.»
سازمان کمک اطفال ملل متحد،یا یونیسف و سازمان صحی جهانهم هشدار دادند که بی‌عملی اوکراین جان تا 1.8 میلیون کودک را در معرض خطر قرار می‌دهد.»
یونیسف و سازمان صحی دنیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «خطر شیوع بیشتر فلج اطفال همچنان وجود دارد،‌ مگر اینکه یک جنگ معافیت سازی تمام‌عیار به‌طور فوری برای جلوگیری از سرایت ویروس فلج اطفال انجام شود.»
یونیسف گفت 3.7 میلیون واکسین فمی فلج اطفال را برای اوکراین بی‌پول مانده با کمک اعتبارات مالی کانادا- یک کشور متحد کیف که یکی از بزرگ‌ترین جمعیت اوکراینی‌های مهاجر را دارد- فراهم کرده است.
 سازمان WHO هم اعلام کرده است این واکسین‌ها کاملاً بی‌خطر هستند.
 اما الکساندر کویتاشویلی به خبرنگاران گفت: «تردیدهایی درباره شرایط نگهداری محموله اول واکسین‌های واردشده از کانادا وجود دارد.»
او افزود: «اما محموله دوم کاملاً خوب هستند و برای استفاده حاضرند. «
کویتاشویلی اطمینان داد: «درواقع وزارت صحت عامه  هم‌اکنون در حال شروع جنگ واکسیناسیون است. من قبلاً فرمان مربوط را امضا کرده‌ام.»
مرض پولیو یا فلج اطفال می‌تواند به فلج بازگشت‌ناپذیر منجر شود و عمدتاً کودکان زیر پنج سال را مبتلا می‌کند.
WHOدر سال 2013 فقط 416 مورد فلج اطفال در سراسر جهان را ثبت کرد،‌ درحالی‌که در سال 1988 رقم موارد ثبت‌شده این بیماری 350000 مورد بود.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger