مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴

استفاده متدوام دوا های ضد افسردگی باعث رسک شکستگی استخوان های لگن میشود



سالمندان مبتلا به آلزایمر که برای تداوی نشانه‌های زوال عقل، از جمله بی‌خوابی و اضطراب، دواهای  ضدافسردگی مصرف می‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن قرار می‌گیرند.
 این مطالعه نشان داد حتی در افراد بدون آلزایمر، استفاده منظم از دوا های ضد افسردگی با دو  برابر بیشتر خطر شکستگی لگن همراه است. با این حال، تعداد نسبی شکستگی لگن در میان افراد مبتلا به مرض آلزایمر بالاتر است.
محققین گفتند این خطر در آغاز استفاده از دواهای ضد افسردگی بیشتر است و حتی تا چهار سال بعد نیز باقی می‌ماند.
سانا توروینن کیشینن از پوهنتون/ دانشگاه فنلند شرقی گفت: «این  افزایش خطر در مورد تمام دواهای ضد افسردگی که اغلب استفاده می‌شوند، مانند مهارکننده بازجذب انتخابی سروتونین، میرتازاپین و مهارکننده بازجذب انتخابی نورآدرنالین وجود دارد.»
دواهای ضد افسردگی جدا از این که برای درمان افسردگی استفاده می‌شوند، برای درمان درد مزمن و نشانه‌های رفتاری و روانی زوال عقل، از جمله بی‌خوابی، اضطراب و تحریک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
محققین توصیه می‌کنند اگر استفاده از دوا های ضد افسردگی ضروری باشد، دوا و ضرورت آن باید به طور منظم تحت نظارت قرار گیرد. علاوه بر این، سایر عوامل خطرناک نیز باید به دقت در طول درمان ضدافسردگی در نظر گرفته شود.
برای این مطالعه، ۵۰,۴۹۱ فرد مبتلا به آلزایمر و ۱۰۰,۹۸۲ نفر بدون مرض آلزایمر، با سن متوسط ۸۰ سال از فنلند مورد ارزیابی قرار گرفته شدند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger