مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۲/۰۵

بوتاکس درد میگرن مزمن را تسکین می‌دهد


 
راهنمای جدید آکادمی نورولوجی آمریکا (گروه متخصصین اعصاب امریکا) بوتاکس را تداوی مؤثر و بی‌خطر برای میگرن مزمن و سه اختلال عصبی دیگر می‌شناسد.
بوتاکس که درواقع سم بوتولینوم است که به‌وسیله نوعی باکتریاساخته می‌شود، مدت‌هاست که برای صاف کردن چین‌وچروک‌ها به کار می‌رود. این سم رها شدن ناقل‌های عصبی را از پایانه‌های عصبی مهار می‌کنند و به‌این‌ترتیب انقباض عضلانی و انتقال پیام‌های درد را کاهش می‌دهند.
به نوشته هلث‌دی نویسندگان این راهنمای روزآمد شده با بازبینی بررسی‌های علمی بر روی چهار تولیدات سم بوتولینوم موجود در بازار آمریکا به این نتیجه رسیدند که این دوا  درمان محفوظ و مؤثر برای چهار عارضه عصبی شامل میگرن مزمن، اسپاستیسیته بزرگ‌سالان، دیستونی گردن و بلفارواسپاسم است.
میگرن مزمن، سردرد میگرنی است که ۱۵ روز یا بیشتر در ماه رخ دهد. اسپاستیسیته بزرگ‌سالان شامل اسپاسم و گرفتگی عضلات است که حرکت را دچار اشکال می‌کند و عموماً پس از سکته مغزی یا آسیب‌های نخاعی و سایر ضایعات عصبی رخ می‌دهد. دیستونی گردن یک مرض مغزی است که بر کنترول عضلات گردن اثر می‌گذارد و باعث چرخش سر یا حرکت‌های گردن به‌طور غیرارادی می‌شود. بلفارواسپاسم اختلال حرکتی در عضلات پلک است که موجب بسته شدن چشم‌ها می‌شود، بدون اینکه فرد بر آن کنترولی داشته باشد.
راهنمای آکادمی نورولوجی آمریکا برای آخرین بار سال ۲۰۰۸ روزآمد شده بود؛ در آن هنگام ارقام کافی برای تصمیم‌گیری درباره استفاده از بوتاکس برای میگرن مزمن در اختیار نبود. نویسندگان راهنمای جدید تحقیقاتی را یافتند که یافته‌اند که بیانگر تأثیر نسبتاً مفید بوتاکس بر میگرن مزمن بودند.
این راهنمای جدید در ۱۸ اپریل به صورت آنلاین در جورنال Neurology منتشر و در اجلاس سالانه آکادمی نورولوجی امریکا در ونکوور کانادا ارائه شد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger