مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۱۱/۰۸

نیمی از نوجوانان امریکایی در معرض خطر دود سگرت اند

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد حدود نیمی از دانش‌آموزان مکاتب لیسه و متوسطه امریکایی که هرگز سگرت نکشیده‌اند، در معرض دود محیطی خطر ساز سگرت یا به‌اصطلاح دود سگرت  قرار دارند.
به گزارش سی‌ان‌ن این یافته‌ها از نظرخواهی ملی دخانیات در جوانان در سال 2013 که به‌وسیله مراکز پیشگیری و کنترول امراض انجام شد، به دست آمده است که شامل ارقام مربوط به بیش از 18000 دانش‌آموز متوسطه ها وو لیسه ها  (کلاس 6 تا 12) در مکاتب دولتی و خصوصی در سراسر آمریکا می‌شد.
این دانش‌آموزان به پرسشنامه‌هایی درباره اینکه آیا دخانیات ازجمله سگرت کشیدن، سگرت الکترونیکی، پیپ، قلیون یا ساجق های نیکوتین‌دار مصرف کرده‌اند، پاسخ دادند. این پرسشنامه‌ها همچنین با پرسش درباره اینکه آیا در هفت روز گذشته کسی در اطراف آنان در خانه‌هایشان کسی سگرت کشیده است، به ارزیابی قرار گرفتن آنان در معرض دود سگرت محیطی پرداختند.
 در میان نوجوانانی که گزارش کرده بودند هرگز دخانیات مصرف نکرده‌اند، 48 درصدشان قرار گرفتن در معرض دود سگرت محیطی را ذکر کردند.
به‌علاوه، این بررسی نشان داد قرارگیری در معرض دود سگرت محیطی در میان نوجوانانی که هرگز سگرت نکشیده‌اند و در خانه یا موترشان قواعدی برای سگرت نکشیدن حاکم نیست، در مقایسه با نوجوانانی که در محیط‌های صد در صد عاری از دود سگرت زندگی می‌کنند، 9 برابر بیشتر است.
سرپرست این بررسی، برایان کینگ، معاون رئیس بخش تحقیق ها در اداره سگرت کشیدن و صحت در مراکز کنترول و پیشگیری امراض آمریکا گفت: «این یافته‌ها این نظر را که دود سگرت محیطی هنوز مشکلی در کشور است، تقویت می‌کند. نیمی از دانش‌آموزان متوسطه ها و لیسه ها  در معرض چیزی قرار دارند که ما می‌دانیم برای صحت شان ضرر میرساند و کاملاً هم قابل‌پیشگیری است.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger