مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۱۸

جیمی کارتر از سرطان مغز توسط کیترودا نجات یافت .

جیمی کارتر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه ۶ دسمبر (۱۵ قوس) گفت آخرین اسکن مغز نشان داد که نشانه‌ای از سرطان در آن وجود ندارد.
به گزارش رویترز کارتر ۹۱ ساله که در ماه اگست تداوی برای سرطان از نوع ملانوم را که از کبدش به مغزش منتشر شده بود، آغاز کرد. گفت، آزمایش ام‌آرآی پیشین نشان داده بود که چهار نقطه سرطانی را در مغزش به تداوی جواب داده است.
کارتر بعد در بیانیه مکتوب کوتاهی تأیید کرد که آخرین اسکن مغز او «هیچ نشانه‌ای از نقاط ابتدایی سرطانی یا نقاط جدیدی از سرطان را نشان نداده است.
او گفت به دریافت دوزهای مرتب پمبرولیزوماب، تداوی جدیدی از رده نویدبخشی از دواها که دستگاه معافیتی بدن را به مبارزه با سرطان برمی‌انگیزند، ادامه می‌دهد. این دوای معافیتی را شرکت مرک با نام تجاری کیترودا تولید می‌کند.
داکتر مارک ارنستوف، رئیس برنامه ملانوم در انستیتوت سرطان توسیگ در کلینیک کلیولند در اوهایو گفت، با اینکه حدود ۳۰ درصد از مریضانی که با این دوا تداوی می‌شوند، تحلیل رفتن عمده در سرطانشان را تجربه می‌کنند، فقط حدود ۵ درصد به زوال کامل سرطان می‌رسند.  معافیت درمانی به‌طور اوسط مدت امید به زندگی مریض را تا یک و سال نیم افزایش می‌دهد.
ارنستوف که در تداوی کارتر شرکت ندارد، گفت: «البته افرادی که به محو کامل می‌رسند معمولاً برای مدت بسیار طولانی‌تری زنده می‌مانند.»
منتقدان دوران رئیس‌جمهوری او در سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ را دورانی شکست‌خورده می‌شمارند. او انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری‌اش در سال ۱۹۸۰ را به رونالد ریگان، نامزد جمهوری‌خواه باخت.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger