مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۱۸

مبالغه رسانه ها در مورد دوای ضد سرطان

یک گزارش جدید بیانگر آن است که مقالات جدیدی که وعده تولید دوای جدید کمک کننده و «دگرگون‌کننده» برای تداوی سرطان را می‌دهند، ممکن است به‌طور نامسئولانه‌ای امیدی دروغین به مریضان مستأصل بدهند.
به گزارش سی‌بی‌اس این محققین با جستجو بر روی گوگل درباره اخبار فقط در پنج روز در ماه جنوری گذشته 94 مقاله را یافتند که به‌طور مبالغه آمیزی 36 دوای متفاوت ضد سرطان را ستوده بودند.
نتایج این بررسی نشان داد که متأسفانه نیمی از این دواهای «شگفت‌انگیز» هنوز به‌وسیله سازمان غذا و دوای آمریکا تأیید نشده بودند و 14 درصدشان هرگز بر روی انسان‌ها آزمایش نشده بودند.
داکتر پراساد، متخصص سرطان در پوهنتون /دانشگاه علوم صحی آرگون و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «درواقع نتیجه نهایی سردرگم شدن افراد است.»
پراساد گفت: «ما دریافتیم که توصیفاتی مبالغه‌آمیز یا اغراق‌شده از دواهای ضد سرطان چه این دواها ی تأییدشده باشند، چه نه، چه این دواها روی انسان‌ها آزمایش شده باشند، چه نه، چه میزان بقای مریضان را افزایش دهند، انجام می‌شوند.»
نتایج این بررسی‌ها در در جورنال جاما انکولوجی منتشر شده است.
 داکتر لیدا شاپیرا، معاون مسئول ارشد طبی در جامعه سرطان آمریکا دراین‌باره گفت، این گرایش جدید نیست. او گفت، سال‌هاست که «نگران پدیده‌ای هستم که آن را وعده و جنجال می‌نامم، به این معنا که نقل‌قول‌های در گزارش‌های رسانه‌ای منتشر می‌شود که وعده‌هایی مبالغه‌آمیز درباره درمان‌های سرطان می‌دهند.»
لیچفیلد گفت، پیشرفت‌های طبی واقعاً مهمی در سال‌های اخیر رخ داده است، ازجمله درمان‌های هدفگیری‌شده جدید و نیز دواهای معافیتی تداوی که دستگاه معافیتی بدن را به کشتن حجرات سرطانی وا می‌دارند......

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger