مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۰۸

۴ ماده‌ی غذایی برای کنترول شکر خون

کنترول شکر خون برای همه ی ما از مسائل ضروری است. قند خون بالا و نگران کننده مشکلاتی در پانکراس ایجاد کرده و زمینه‌ی بروز مرض قند را فراهم می‌سازد که در طول زندگی مشکلات زیادی به بار می‌آورد.
زمانی که قند خون بالا باشد معمولاً اختلالات غذایی نیز بروز می‌کند به ویژه این که میل به مصرف مواد غذایی شیرین نیز بیشتر می‌شود. خوشبختانه برخی مواد غذایی قدرت کنترول و تنظیم قند خون را به طبیعی‌ترین شیوه دارا هستند. در این مقاله شما را با این مواد غذایی مفید و کارآمد بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
  • دارچین
دارچین یکی از پرمصرف ترین مصاله در سطح جهان است. از این مصاله، استفاده‌ی زیادی در مصارف دوایی نیز می‌شود. دارچین یکی از تداوی های طبیعی دیابت محسوب می‌شود چون می‌تواند میزان قند خون را کاهش داده و احساس گرسنگی را به تأخیر بیندازد. همین مسئله نیز به مرور با مشکل افزایش ناگهانی قند خون بعد از مصرف غذا مقابله می‌کند. می‌توانید در آشپزی از این  مصاله پرخاصیت به روش‌های متعددی استفاده کنید. دارچین برای معطر کردن انواع کیک‌ها و شیرینی‌جات و فرینی ها فوق‌العاده است. می‌توانید بعد از غذا از چای دارچینی استفاده کنید.

  • متر(نخود سبز)
این نخودهای سبز و تر و تازه فاقد قند هستند و مانع از این می‌شوند که قند خون با مصرف مواد غذایی دیگر افزایش پیدا کند. بهتر است این نخودها را به صورت تازه یا یخ‌زده مصرف کنید. می‌توانید نخودهای سبز و تازه را به صورت خام به سالادها و املت و غیره اضافه کنید. ترکیب این نخودها با سبزیجات دیگر بدنتان را سرشار از ویتامین‌ها و فایبرهای غذایی می‌کند. برخی از کارخانجات تولید مواد غذایی پودر نخود سبز را برای تهیه‌ی سوپ و اسموتی به بازار ارائه کرده‌اند. شما می‌توانید از این سبزیجات نقلی و پرخاصیت برای تنظیم و کنترول قند خونتان استفاده کنید.
جوی دوسر :
جوی دو سر یکی از غلات فوق‌العاده مغذی و سرشار از فایبر و ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این ماده‌ی غذایی فوق‌العاده مفید قدرت زیادی در کنترول قند خون دارد. جوی دو سر در عین رساندن انرژی زیاد به بدن و کمک به سلامت دستگاه هاضمه به بهبود وضعیت عصبی نیز کمک زیادی می‌کند. در واقع مصرف جوی دو سر یک تیر با چند نشان است. می‌توانید از این ماده‌ی غذایی در هر ساعتی از روز استفاده کنید. مصرف آن به میزان کم برای عصر یا شب نیز انتخاب خوبی است. اکثر مردم عادت دارند که از جوی دو سر به صورت موسلی یا به صورت پخته شده یا به عنوان نوشیدنی برای صبحانه استفاده کنند. همچنین می‌توانید از جوی دو سر به جای آرد گندم در تهیه ی کیک‌ها و بیسکویت استفاده کنید.

  • گیاه استویا
استویا گیاهی از پاراگوئه است و یک شیرین‌کننده‌ی طبیعی محسوب می‌شود. این گیاه خواص زیادی برای صحت دارد. در بین این خواص زیاد می توان به تنظیم قند خون نیز اشاره کرد. همین خاصیت از این گیاه یک درمان طبیعی و مؤثر برای مبتلایان به دیابت نوع 2 ساخته است.
نتایج برخی تحقیق ها نشان می‌دهند که مصرف روزانه 3 پیمانه  دمنوش این گیاه به حفظ و کنترول قند خون کمک زیادی می‌کند. در نتیجه افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با نظر داکتر  خود به تدریج از این گیاه استفاده کرده و گام مؤثری در کنترول مرض خود بردارند.

منبع :تبیان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger