مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۸/۲۳

سرنوشت سرطان جیمی کارتر نودو یک ساله ریس جمهوراسبق امریکا.

سخنگویان جیمی کارتر، رئیس‌جمهور ۹۱ ساله اسبق آمریکا گفتند، به نظر داکتران او پاسخ خوبی به تداوی ها داده است و شواهدی از رشد جدید تومور در او وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز کارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا «اخبار خوبی» از داکترانی  که تداوی شعاعی بر روی او انجام می‌دادند، دریافت کرده است.
سخنگوی مرکز کارتر گفت: «داکتران به او گفتند که آزمایش‌های اخیر هیچ شاهدی از خباثت جدید را نشان نمی‌دهد، وسرطان اصلی او هم به خوبی به درمان جواب داده است.»
کارتر که برنده جایزه صلح نوبل و فعال جهانی در امور انسان دوستانه است، اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و داکتران  توده‌ای 2.5 سانتی‌متری را که حدود یک دهم کبدش را در برگرفته بود، از آن خارج کردند. بیوپسی از این تومور نشان داد که سرطانی از نوع ملانوما است. داکتران  او حدس می‌زننند که این سرطان از جای دیگری در بدن او به کبدش منتشر شده است، هر چند که ممکن است منشأ اولیه تومور هیچگاه کشف نشود.
ام‌آرآی از سر و گردن او هم نشان داد که چهار نقطه انتشار ملانوما در مغزش وجود دارد. هنگامی‌که سرطان به این گستردگی متاستاز يا انتشار یافته باشد، آن را در مرحله چهار رده بندی می‌کنند.
کارتر به‌جز تداوی شعاعی به مغزش یک دوای جدید به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) را دریافت می‌کند که توانایی دستگاه معافیتی اش برای مقابله با سرطان را افزایش می‌دهد. او چهار دوره تداوی دوای  با فواصل سه هفته را خواهد گذراند.
کارتر که اهل جورجیای آمریکا است، در شفاخانه وپوهنتون اموری در آتلانتا تداوی می‌شود و انتظار می‌رود آزمایش‌های بیشتری بر رویش انجام شود.
این رئیس‌جمهور سابق دموکرات هنگامی‌که در ماه اوت باروحیه‌ای عالی و لبخندزنان و با لطیفه‌گویی به‌طور علنی درباره مرضش سخن گفت، ستوده شد.
کارتر  از سال 1977 تا 1981 رئیس‌جمهور آمریکا بود.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger