مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۹/۰۳

سرعت و مسافت پیاده‌روی بر صحت قلب بر اشخاض پیر تاثیر مثبت میگذارد .

پیاده‌روی با سرعت اندکی بیشتر یا با مسافتی اندکی طولانی‌تر می‌تواند مزایای صحت بخش این فعالیت جسمی برای قلب را در اشخاص پیر افزایش می‌دهند.
سورس- میراندا گفت: «خوشبختانه، پياده‌روی فعالیتی است که بسیاری از سالمند می‌توانند از آن لذت ببرند.»
در این مطالعه، محققین ۴۷۰۲ مرد و زن را که وارد «مطالعه صحت قلبی- وعایوی»- یک بررسی طولانی مدت که بوسیله انستیتوتهای ملی صحت انجام می‌شود- شده بودند، بررسی کردند. «مطالعه صحت قلبی- وعایوی» ارقام مربوط به عوامل خطرساز برای مریضان قلبی در بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر را گردآوری می‌کند.
این محققین برای به دست آوردن یافته‌های جدید، به اساس ارقام ۱۰ ساله گردآوری‌شده مربوط معاینه‌های جسمی سالانه این زنان و مردان توجه کردند.
اوسط سرعت و مسافت پياد‌ه‌روی این افراد ارزیابی شد و محققین هر واقعه قلبی-وعایوی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را ثبت کردند.
پياده‌روی تنها فعالیت جسمی نبود که با صحت قلبی همراهی داشت.
بر اساس این مطالعه، در واقع سالمندانی که به طور کلی فعال‌تر بودند نسبت به آنانی که بیشتر بی‌حرکت بودند، در معرض خطر کمتر حمله قلبی و سکته مغزی قرار داشتند. و فعالیت‌های تفریحی مانند باغبانی، آببازی، راهیمایی و بایسکل سواری نیز با خطر کمتر مرض قلبی همراه بودند.
این تحقیق یقیناً نخستین بررسی نیست که انجام فعالیت‌های ساده‌ای مانند پیاده‌روی را با بهبود سلامت ارتباط می‌دهد. در یک بررسی که قبلاً در امسال منتشر شد، دانشمندان دریافتند که پیاده‌روی به میزان 2 دقیقه در ساعت می‌توان خطر مرگ زودرس را در افراد کاهش دهد.
و برای افراد که دوست دارند شدت فعالیت جسمی‌شان را افزایش دهند، یک بررسی در سال 2014 نشان داد که دویدن به مدتی به کوتاهی 5 تا 10 دقیقه در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از امراض قلبی همراهی دارد.
منبع :MSN
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger