مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۴/۰۸/۰۵

گزارش یک مورد جدید مرگ ناشی از مرس در کوریای جنوبی

یک مرد اهل کوریای جنوبی که روز یکشنبه ۲۵ اوکتوبر (۳ عقرب) به علت عوارض ناشی از نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) در گذشت، نخستین مورد مرگ ناشی از این مرض در این کشور پس از بیش از سه ماه شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر صحت کوریای جنوبی این مرد 66 ساله در ماه جنوری پس از سرایت ویروس مرس به او در مرکز طبی سامسونگ در شهر سئول- یکی از کانون‌های عمده شیوع مرس که در ماه می و جنوری این کشور را فراگرفت- مبتلا به مرض تشخیص داده شد.
بعداً گفته شده بود که مرض مرس علاج شده است، اما او دچار یک اختلال حاد ریوی- یک عارضه ناشی از این ویروس- شده است.
سئول در پایان ماه جنوری اعلام کرده بود که شیوع مرض عملاً به پايان رسيده است، اما در ابتدای ماه جاری (اوکتوبر) یک مرد 35 ساله که تصور می‌شود مرض مرس او علاج شده بود، دوباره مبتلا به ویروس مرس تشخیص داده شد.
این تشخیص جدید امیدهای کوریای جنوبی برای اینکه این کشور را عاری از مرض اعلام کند، بر باد داد. شیوع مرس در کوریای جنوبی از ماه مه به انتان 186 نفر انجامید و 36 نفر از آن‌ها را کشت.
این مرض در حال حاضر به همراه دو نفر دیگر که آن‌ها هم رسماً علاج شده از ویروس اعلام ‌شده بودند، اما دچار عوارض ناشی از مرض شده‌اند، تحت تداوی است.
شیوع مرس در کوریای جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، باعث خسارات مالی زیادی ازجمله کاهش میزان خرید مصرف‌کنندگان و مختل شدن بخش سیاحت این کشور شد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger