مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۴۰۰/۰۲/۰۵

ویروس کرونای هندی را بیشتر بشناسید.

 نوع جدید "جهش یافته مضاعف" از ویروس کرونا از نمونه های جمع آوری شده در هند کشف شده است.


 مقامات در حال بررسی این هستند که آیا واریانت، که دو جهش یا میتوتیشن در یک ویروس وجود دارد ، ممکن است از اثر واکسن باشد یا تحت تأثیر واکسن ها باشد.

 از حدود 10،787 نمونه از 18 ایالت هند نیز 771 مورد از انواع شناخته شده را نشان می دهد - 736 مورد انگلستان ، 34 مورد آفریقای جنوبی و یک برزیلی.

 مقامات می گویند که این موارد با افزایش در تعداد مبتلایان در هند ارتباط ندارند.

 هند روز چهارشنبه 47 هزار و 262 مورد جدید مصابیت  و 275 مورد مرگ را اعلام کرد - شدیدترین افزایش روزانه امسال.

 کنسرسیوم ژنومیک SARS-CoV-2 هند (INSACOG) ، گروهی از 10 آزمایشگاه ملی تحت وزارت بهداشت هند ، تعیین توالی ژنومی بر روی آخرین نمونه ها را انجام داد.  تعیین توالی ژنومی یک فرآیند آزمایش برای نقشه برداری از کل کد ژنتیکی یک موجود زنده است - در این مورد ، ویروس.

 کد ژنتیکی ویروس مانند کتابچه راهنمای آن کار می کند.  جهش در ویروس ها معمول است اما بیشتر آنها ناچیز هستند و هیچ تغییری در توانایی انتقال یا ایجاد عفونت جدی ایجاد نمی کنند.  اما برخی جهش ها ، مانند نژادهای مختلف در انگلستان یا آفریقای جنوبی ، می توانند ویروس را بیشتر ساری  و حتی در برخی موارد کشنده تر کنند.



 شهید جمیل ویروس شناس توضیح داد که "جهش مضاعف در مناطق اصلی پروتئین ویروس ممکن است این خطرات را افزایش دهد و به ویروس اجازه دهد از سیستم ایمنی بدن فرار کند".

 پروتئین قلعه یا spik protein بخشی از ویروس است که از آن برای نفوذ به حجرات انسانی استفاده می کند.


 خطرات نسخه جدید Covid-19 هند چیست


 افزایش شدید در موارد Covid هند "نگران کننده" است

 دولت گفت که تجزیه و تحلیل نمونه های جمع آوری شده از ایالت ماهاراشترا در غرب هند نشان داد "افزایش کسری از نمونه ها با جهش های E484Q و L452R" در مقایسه با دسامبر سال گذشته.

 وزارت صحت هندوستان  در بیانیه ای گفت: "این جهش های [مضاعف] موجب فرار ایمنی و افزایش عفونت می شود."

 دکتر جمیل افزود که "ممکن است  نوع جداگانه ای در هند وجود داشته باشد که جهش های L452R و E484Q بهم نزدیک شوند".

 آیا جهش یافته های مضاعف double mutation  نگران کننده هستند؟

 سوتیک بیسوا ، اخبار بی بی سی ، دهلی

 جهش در ژن spike می تواند به طور ذاتی ویروس را در آلودگی افراد "بهتر" کند یا به ویروس کمک کند تا از انتی بادی های خنثی کننده فرار کنند.

 این بدان معنی است که اگر ویروس به "روش صحیح" جهش یابد ، می تواند کسی را که قبلاً از Covid-19 بهبود یافته است ، دوباره مصاب  کند.

 اما دانشمندان می گویند عفونت مجدد در مقایسه با عفونت های اولیه در افرادی که واکسینه شده اند و یا قبلاً از بیماری قبلی Covid-19 بهبود یافته اند ، بسیار خفیف خواهد بود.

 دکتر جرمی کمیل ، یک ویروس شناس در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا ، می گوید ، اگر ویروس بتواند از عفونت مجدد برای شیوع استفاده کند ، این امر به ایمنی گله نفوذ می کند.  (مصونیت گله زمانی اتفاق می افتد که بخش بزرگی از جامعه از طریق واکسیناسیون یا گسترش گسترده بیماری در برابر بیماری مصونیت پیدا کنند.)

 این آسیب پذیرترین افراد را در معرض خطر بیماری شدید قرار می دهد ، زیرا ویروس می تواند از طریق گله حرکت کند و به آنها برسد.


 وی گفت برخلاف برخی از گزینه های دیگر ، احتمالاً نوع دوگانه جدید هند کشنده تر یا ذاتاً قابل انتقال نیست ، اما برای اطمینان بیشتر به داده های بیشتری نیاز است.

 درباره خطرات نوع جدید Covid-19 هند بیشتر بخوانید.

 دولت هند انكار مي كند كه افزايش موارد مبتلایان ومرگ‌ ناشی از کوید ۱۹ با جهش مرتبط است.


 وزارت صحت میگوی: "اگرچه VOC ها [انواع نگرانی] و نوع جدید جهش یافته دو گانه در هند پیدا شده است ، اما این تعداد به تعداد كافی برای برقراری ارتباط مستقیم یا توضیح افزایش سریع موارد در برخی از ایالت ها شناسایی نشده است." .

 گزارش اخیر در حالی منتشر شده است که چندین کارشناس از دولت خواسته اند تا تلاش برای تعیین توالی ژنوم را افزایش دهد.

 دکتر جمیل در اوایل ماه جاری به سوتیک بیسوا خبرنگار بی بی سی گفت: ما باید به طور مداوم نظارت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هیچ یک از انواع نگرانی در بین مردم گسترش نمی یابد. این واقعیت که اکنون اتفاق نمی افتد به معنای آن نیست که در آینده اتفاق نخواهد افتاد. و ما باید اطمینان حاصل کنیم که  شواهد به اندازه کافی زود است ".

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger