مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۹/۰۴/۰۵

نوشیدن چای برای صحت مفید است


 دانشمندان می‌گویند نوشیدن چای ممکن است برای صحت مغز مفید باشد 
به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشمندادانشگاه ملی سنگاپور با همکاری پژوهشگران دانشگاه اسکس و دانشگاه کمبریج بریتانیا اثرات نوشیدن انواع چای را بر روی ۳۶ فرد بالای ۶۰ سال بررسی کردند.
این افراد بر اساس مقداری نوشیدن چای سبز، چای اولونگ و چای سیاه در حدود ۴۵ سالگی و در حال حاضر به دو گروه تقسیم شدند.
همه این شرکت‌کنندگان مورد آزمایش‌های عصبی‌روانشناختی و ام‌آرآی برای اندازه‌گیری کارکرد شناختی و تصویربرداری از ساختار مغز قرار گرفتند.
پژوهشگران همچنین داده‌های مربوط به وضعیت سلامت، سبک زندگی و بهزیستی روانی این افراد را گردآوری کردند.
یافته‌های به‌دست‌آمده که در ژورنال Aging منتشر شده است، نشان داد که افرادی که دست‌کم چهار بار در هفته برای حدود ۲۵ سال چای سبز، چای اولونگ یا چای سیاه می‌نوشیدند، در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشیدند، سازمان‌یافتگی بهتری در مناطق مغزی‌شان داشتند که با کارکرد سالم شناختی همراهی دارد.
این پژوهشگران می‌گویند نتایج کارشان نخستین شواهد درباره تأثیر مثبت نوشیدن چای بر ساختار مغز است و تأثیر اثر محافظت‌کننده نوشیدن مرتب چای در جلوگیری از نقصان ناشی از افزایش سن در سازمان‌دهی مغز است.
فنگ لی، استادیار و سرپرست این گروه پژوهشی می‌گوید:‌ » اگر بخواهیم وضعیت مغز را با حمل‌ونقل جاده‌ای مقایسه کنیم- مناطق مغزی را به عنوان مقاصد مسافرتی در نظر بگیرید و ارتباطات میان مناطق مغز را به عنوان جاده‌ها فرض کنید. هنگامی که سیستم جاده‌ای سازمان‌دهی درستی داشته باشند، حرکت وسایل نقلیه و مسافران به‌طور کارآمدتر انجام می‌گیرد و منابع کمتری مصرف می‌شود. به‌طور مشابه، هنگامی که ارتباطات میان مناطق مغزی سازمان‌یافته‌تر باشد، پردازش اطلاعات را می‌توان به صورت کارآمدتری انجام داد.»
یک بررسی پیشین به‌وسیله فنگ هم نشان داده بود که ظاهراً نوشیدن چای خطر نقصان شناختی را در افراد سالمند تا ۵۰ درصد کمتر می‌کند.داشته باشد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger