مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳

رژیم گرفتن های نگهانی بدون مشوره بخاطر لاغر کردن برای صحت پیامد های خوبی ندارد


اگر شما علاقه مند رژیم گرفتن هستید و میخواهید لاغرشوید پس متوجه باشید که از روشهای غلط رژیم گرفتن استفاده نکنید ، یکی از مهم‌ترین خصوصیات یک رژیم غذایی درست و علمی این است که ضمن تأمین مواد مورد نیاز بدن احساس گرسنگی کمتری در شما ایجاد کند  قبل از رژیم گرفتن به چند توصیه های ذیل لطف نموده توجه کنید .
غذا های که بنام رژیم لاغری در بازار ها فروخته میشوند ، در این رژیم‌های غذایی، شحمیات و پروتئین‌ها به میزان فراوانی دریافت می‌‌شوند و از آنجا که طول می‌کشد تا این مواد غذایی از معده خارج شوند و جذب آن در روده صورت گیرد با احساس سیری بیشتری همراه هستند اما نیاز بدن به تمام گروه‌های مورد نیاز را تأمین نمی کند.
در رژیم‌های  تجارتی که در بازار ها بنام های مختلف فروخته میشوند، میزان کاربوهایدریت‌ها در ترکیب آنها بسیار کم است  متاسفانه ، کسانیکه جهت لاغر سازی  نان و برنج  که منبع  خوب(کاربوهایدریت‌ها) هستند مکمل حذف میکنند باید گفت : در اینگونه رژیم‌های غذایی با هدف کاهش سطح گلایکوجن(Glycogen) ذخیره در بدن صورت می‌گیرد و موجب دفع آب زیادی از بدن می‌شود به همین علت شخص احساس کاهش وزن می‌کند در حالی که بدن با خطر برهم خوردن آب و الکترولیت‌ها مواجه است.
کسانیکه به خاطر کاهش وزن از  اینگونه رژیم‌های غلط غذایی استفاده میکنند، کاهش چربی رخ نمی‌دهد . کاهش آب در دراز مدت کاهش حجم عضلات بدن را به همراه داشته  که از عوارض اینگونه رژیم هاست .و خطرات جدی را  برای شخص در مقابل امراض و مداخلات انتانات مهیا میسازد .
 ورزش کاران که  از  پروتئین های مصنوعی بیش از حد و رژیم فایبری های بیش از حد  استفاده میکنند در این گونه رژیم‌ها به صحت  کبد وکلیه‌ها  صدمه میزنند، و توصیه ما این است هر نوع رژیم غذایی باید با مشورت  داکتر متخصص و پس از بررسی آزمایش‌های تشخیصی صورت گیرد.
توسط: داکتر هارون "فرازی"
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger