مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

مقاومت میکروبی یک برابلم بزرگ در هند شده است .....


کشورهند دستور جدید را برای مقابل با میکروب های قوی مقاوم را

روی دست گرفته است .
هند، یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان، به عنوان بخشی از مقابله با ظهور میکروب‌های  قوی مقاوم به به دوا دستورالعمل ملی جدیدی را برای استفاده از این دواها منتشر کرده است.
به گزارش رویترز با توجه به ظهورمیکروب‌های مقاوم بهآنتی‌بیوتیک‌های خط آخر در سال گذشته، این باکتریا های مقاوم به عنوان تهدید بزرگ در طبابت مدرن امروزی در نظر گرفته می‌شوید.
بر اساس مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۶ در جورنال Review on Antimicrobial Resistance  منتشر شد، انتانات نوزادی مقاوم به آنتی‌بیوتیک در هند هر سال جان ۶۰۰۰۰ نوزاد را می‌گیرند.
مقامات هندی می‌گویند که این راهنما که به وسیله سازمان مرکزی تحقیق طبی هند، شورای تحقیقاتی  هند (ICMR)، منتشر شده است و حاوی دستوراتی را درباره مصرف، دوز و مدت درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها است تابه‌حال به ۲۰ شفاخانه فرستاده شده است.
کامینی والیا، معاون رئیس ICMR دراین‌باره گفت:‌«هدف از انتشار این دستورالعمل این است که شیوه تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها تغییر کند.»
والیا افزود: «آموزش داکتران درباره مصرف آنتی‌بیوتیک تابه‌حال محدود به چیزی بوده است که نمایندگان شرکت‌های دوایی به آنان گفته‌اند. برخی شفاخانه ها دارای راهنماهای تجویز آنتی‌بیوتیک هستند، اما اغلب آن‌ها فاقد چنین دستورالعمل‌هایی هستند.»
به گفته مقامات این دستورالعمل که مدیران ارشد طبابت  از سراسر هند در تدوین آن دخیل بوده‌اند، پس از آغاز رسیدن بازخوردها از شفاخانه ها مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت و نسخه جدید آن منتشر خواهد شد.
شفاخانه های هند در چند سال گذشته، مواردی از انتانات مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌های خط آخر کارباپنم و کولیستین را در واحدهای مراقبت خاض شان گزارش کرده‌اند.
تهدید میکروب‌های قوی مقاوم به دوا مقامات را واداشته است که پیام‌های عمومی آگاهی‌بخش را در کانال‌های رادیویی دولتی منتشر کنند و مریضان از مصرف بدون نسخه آنتی‌بیوتیک بر حذر دارند. بسیاری شفاخانه ها نیز اکنون در برنامه‌ای برای کنترول میکروبها  شرکت دارند.
هند از سال ۲۰۱۱ سیاستی را برای مقابله با پدیده مقاومت به آنتی‌بیوتیک اتخاذ کرد، اما کارشناسان می‌گویند بسیاری از شفاخانه ها،  و داکتران خانواده همچنان به تجویز بیش‌ازاندازه آنتی‌بیوتیک ادامه می‌دهند که باعث افزایش  مقاوم انتانات به دوا ها  می‌شود.
ماه پیش پس‌ازآنکه یک زن آمریکایی که در مسافرتی به هند به علت منتن شدن با یک میکروب قوی مقاوم نادر درگذشت، مقامات دوایی به دواخانه‌ها هشدار دادند از فروش بدون نسخه آنتی‌بیوتیک‌ها خودداری کنند.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger