مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۱۰/۰۵

چهار سرطان عمده نزد زنان

 
 

 
به گفته متخصصین در حالی که رسک ابتلا به انواع سرطان‌ها همواره وجود دارد، اما ابتلا به برخی سرطان‌ها در بین زنان عمده تر است.
 برخی از انواع سرطان‌ها شیوع بیشتری در بین زنان دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
  • سرطان ثدیه 
نرخ ابتلا به سرطان سینه در بین زنان در کشورهای پیشرفته به دلیل فاکتورهای نظیر رژیم غذایی بسیار بالاتر است. به عنوان مثال در آمریکا، نرخ ابتلا به سرطان سینه ۲۶ فی صد از موارد ابتلا به سرطان در زنان را شامل می‌شود و از هر ۸۸ زن آمریکایی، یک زن احتمالا به این سرطان مبتلا می‌شود.
  • سرطان ریه
طبق اعلام مرکز کنترول و قایه از امراض، سرطان ریه دومین سرطان متداول و علت اصلی مرگ ناشی از سرطان هم در مردان و هم در زنان است. این مرض سالانه موجب مرگ ۱۰۶,۴۷۰ زنان در آمریکا می‌شود. سگرت کشیدن علت اصلی سرطان ریه است . در بین زنان آمریکایی، از هر ۱۷۷ نفر یک نفر در طول زندگی اش مبتلا به این سرطان می‌شود. معمولا این سرطان در بین افراد مسن ۶۵ سال و بالاتر عمده تر است.
  • سرطان روده
این سرطان سومین سرطان شایع در بین زنان است و غالبا در افراد ۵۰ سال به بالا شیوع بیشتری دارد. این سرطان به دلیل رشد کنترول نشده حجرات در روده بزرگ آغاز می‌شود که در نهایت منجر به رشد تومورهای کوچکی موسوم به پولیپ می‌شود. معمولا این سرطان در مراحل اولیه تشخیص قابل درمان است.
  • سرطان اندومتریم (غشای داخلی رحم)
سرطان آندومتر یا سرطان دستگاه تناسلی زنان عمدتا بر زنان مسن بعد از سن منوپوز تاثیر می‌گذارد. متداول‌ترین علائم این سرطان، خونریزی غیرعادی مهبلی است.
منبع خبر: وبسایت مهر
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger