مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۹/۱۴

دوای جدید برای تداوی سرطان ثدیه ها

به گفته دانشمندان دوای اخیراً تایید شده می‌تواند به کاهش روند پیشرفت سرطان ثدیه کمک کند.
 این دوا موسوم به palbociclib (Ibrance) سال گذشته در ایالات متحده در جهت درمان موارد پیشرفته سرطان سینه ER مثبت تایید شد.
این تایید بر پایه مطالعه اولیه این دوا در کنار دوا های استاندارد موسوم به letrozole (Femara) بود که برای ممانعت از پیشرفت سرطان سینه در زنان استفاده می‌شود. Palbociclib در مقایسه با مصرف letrozole به تنهایی موجب می‌شود مریض دو برابر بیشتر از روند پیشرفت مرض دور بماند.
داکتر ریچارد فین، استاد دوا سازی پوهنتون /دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم میزان فایده کلینیکی این دوا بسیار چشمگیر و قابل توجه است.»
در این آزمایش در بین مریضانی که وارد دوره مینوپوز شده بودند، افرادی که ترکیب این دو دوا را دریافت کرده بودند معمولا تا دو سال عاری از روند پیشرفت مرض باقی ماندند. درحالیکه در بین زنانی که فقط با letrozole تحت درمان بودند، طول مدت عدم پیشرفت مرض بالغ بر ۱۴ ماه بود.
به گفته این تیم تحقیق، palbociclib باید به عنوان یک استاندارد جدید برای تداوی سرطان سینه پیشرفته در نظرگرفته شود.
Palbociclib اولین دوا در گروه جدید دوا های مربوط به ممانعت از فعالیت دو آنزیم موسوم به CDK۴ و CDK۶ است که روند گسترش تومورهای سینه را تسریع می‌کنند. Palbociclib کپسولی است که روزی یک عدد و به مدت ۳ هفته مصرف می‌شود.
اما دوا  Letrozole با کاهش میزان استروجن در بدن عمل می‌کند.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger