مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۱۰/۱۱

القاح های مصنوی و آنهم پراز اشتباه (هالند)


 
 
 
 
 
 
در یک  ازمایش طبی در هالند ممکن است به‌طور غیر قصدی تخمه های ۲۶ زن را با اسپرم اشتباهی بارور کرده باشد و این اشتباه عجیب هنگامی کشف شد که ا ز قبل نیمی از این زنان یا باردار شده یا فرزندشان را به دنیا آورده بودند.
به گزارش تایم مرکز طبی   در اوترخت هالند ارتکاب «خطای شیوه کار» را در جریان انجام القاح‌های امتحانی یا آی‌وی‌اف در فاصله اپریل ۲۰۱۵ و نومبر ۲۰۱۶ را پذیرفت و اعلام  کرد تحقیقاتی دراین‌باره آغاز شده است.
این مرکز در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد: «در جریان القاح،  اسپرم های مربوط به یک زوج تحت درمان ممکن است با   تخمه های۲۶ زوج دیگر مخلوط شده باشد.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «بنابراین این احتمال وجود دارد که این  تخمه ها با اسپرمی به غیر از پدر موردنظر بارور شده باشند». این مرکز می‌گوید احتمال کمی وجود دارد که این اسپرم اشتباهی واقعاً در تخمه های موردنظر تماس پیدا کرده باشد.»
درحالی‌که نیمی از این زوج‌ها طفل دار شده‌اند یا زنان شان باردار شده‌اند، نیمی دیگر از این زوج‌ها رویان‌های منجمدی دارند که هنوز در آزمایشگاه هستند. بر اساس بیانیه این مرکز این رویان‌ها ممکن است به اشتباه بارور شده باشند.
این مرکز می‌گوید به همه زوج‌های مبتلا درباره خطای بالقوه اطلاع داده شده است و از اینکه این زوج‌ها چنین اخباری دریافت کردند، اظهار تأسف کرد.
در گذشته نیز در جریان موارد القاح آزمایشگاهی خطاهای مشابهی رخ داده است، ازجمله استفاده از اسپرم اشتباهی برای بارور کردن تخمه یک زن چینی‌‌تبار در سنگاپور که در سال ۲۰۱۰ فرزندش را به دنیا آورد. بر اساس گزارش‌ها او پس‌ازاینکه متوجه شد که رنگ جلد و موی پسرش تفاوت بسیاری با شوهر سفیدپوستش دارد از کلینیک باروری‌اش به دلیل اهمال شکایت کرد.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger