مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۷/۲۲

نخستین پیوند رحم از دهنده زنده در آمریکا انجام شد

گروهی از جراحان در مرکز طبی پوهنتون/ دانشگاه بیلور ۵ اکتوبر  اعلام کردند که نخستین پیوند رحم از دهنده زنده را در آمریکا انجام داده‌اند.
به گزارش سی‌ان‌ان این شفاخانه  در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات تجربی ۴ بار در فاصله ۱۴ تا ۲۲ سپتمبر انجام شده است.
اما این عملیات در سه شخض نخست ناموفق بوده است و اعضاهای پیوندی خارج شده است، چراکه خون کافی در آن‌ها جریان نیافته است. به گفته این شفاخانه  این سه مریضان  دارند بهبود می‌یابند.
اما به نظر می‌رسد که مریض چهارم در مسیر بهتری به‌سوی موفقیت است. این بیانیه می‌گوید: «آزمایش‌های او نشان می‌دهد که جریان خون خوبی در رحم پیوندی برقرار است. همچنین نشانه‌ای از رد پیوند یا انتان مشاهده نمی‌شود.»
این بیانیه خوش‌بینی محتاطانه‌ای ابراز می‌کند که این زن درنهایت به نخستین گیرنده پیوند رحم در آمریکا بدل شود.
جزئیات دیگری درباره این عملیات  جراحی یا مریضان  درگیر آن منتشرنشده است.
داکتران در پوهنتون/ دانشگاه گوتنبورگ در سویدن  نخستین داکترانی بود که این عملیات تجربی را از دهنده زنده در سال ۲۰۱۴ انجام دادند و تابه‌حال پنج نوزاد زنده از این رحم‌های پیوندی به دنیا آمده است. در برخی موارد، دهنده زنده از خویشاوندان زن بوده است.
این شفاخانه می‌گوید اعضای گروه جراحی سویدنی در هنگام انجام این عملیات بر روی مریضان در دالاس در ماه گذشته در کنار گروه جراحی آمریکایی بیلور حضور داشتند. این داکتران سویدنی همچنین در حال بازبینی پیوندی ناموفق هستند تا تعیین کنند مشکلات کار در چه بوده است؟

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger