مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۶/۱۶

تفریط فشار خون نزد مریضان امراض قلبی نیزمیتواند باعث سکته مغزی گردد

داکتران  هشدار می‌دهند که افت فشارخون نیز در مبتلایان به امراض شریان  کرونری قلبی می‌تواند خطر سکته قلبی را در این مریضان افزایش دهد.
 در یک بررسی جدید آمده است داکتر باید بیشتر در مورد افت شدید فشار خون در مبتلایان به امراض قلبی شریان  کرونری قلب هوشیار باشند چرا که این وضعیت موجب می‌شود خطر سکته قلبی در این مریضان  افزایش یابد.
یک تیم تحقیقاتی از محققین بین‌المللی از جمله کارشناسان کالج سلطنتی لندن دریافتند در حالیکه فشار خون بالا علت بروز سکته‌های قلبی است پایین بودن فشار خون نیز می‌تواند عامل محرک در بروز سکته قلبی باشد.
فشار خون مناسب در افراد 120 روی 80 ستون سیماب عنوان می‌شود. ابتلا به فشار خون بالا می‌تواند مشکلاتی را برای صحت همچون مرض قلبی، سکته قلبی، سکته مغزی و امراض کلیوی به دنبال داشته باشد.
در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۲۲ هزار و ۶۷۲ نفر از ۴۵ کشور که به امراض قلبی مبتلا بوده و از دوای کاهش فشارخون مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار گرفت. محققین دریافتند در افرادی که فشار خون آنان140 روی80 ثبت شده بیشتر در معرض ابتلا به سکته قلبی و مغزی بوده‌اند.
به گزارش وب ام‌دی، محققان همچنین دریافتند فشارخون سیستولیک بالاتر از 120 میلی‌متر سیماب و همچنین فشارخون دیاستولیک کمتر از 70 میلی‌متر سیماب با احتمال مرگ، سکته قلبی و بستری شدن در شفاخانه  به دلیل عدم کفایه قلبی توام است.
مبنع:ایسنا
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger