مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۷/۰۶

شرکت مایکروسافت تا ده سال آینده سرطان را تداوی میکند

شرکت مایکروسافت برنامه‌ای بلند‌پروازانه و ۱۰ ساله برای خود تعیین کرده‌است: استفاده از علوم کامپیوتر برای تداوی سرطان.
براساس گزارش تلگراف، اگرچه اين برنامه شامل پروژه‌هاي بلند‌پروازانه زيادي است، يكي از جالب‌توجه‌ترين طرح‌هاي پيشنهادي در آن شامل ايجاد کوچک کامپیوتری از دي‌ان‌اي است كه مي‌توانند درون بدن انسان زنده بمانند و حجرات سرطاني را زير نظر گرفته و و با برنامه‌ريزي دوباره آنها را به حجرات سالم تبديل كنند.
به گفته كريس بيشاپ از مركز مطالعاتي مايكروسافت، ورود مايكروسافت به اين قلمرو علمي بسيار طبيعي است زيرا در زمينه علوم کامپیوتر تخصص و تجربه بالايي دارد و آنچه در سرطان رخ مي‌دهد نيز يك مشكل محاسباتي است. اين تنها يك تشابه نيست،‌بلكه يك ديدگاه رياضياتي عميق است. محیط شناسي و محاسبات اصولي هستند كه شايد در نگاه اول هيچ شباهتي به هم نداشته‌باشند، اما در لايه‌هاي عميق‌تر ارتباطات بنياديني با هم دارند.
مايكروسافت براي به واقعيت تبديل كردن اين هدف گروهي از محیط شناسان و دانشمندان علوم کامپیوتر از سرتاسر جهان را گرد هم آورده‌است تا روي جنبه‌هاي مختلفسرطان  مطالعه كنند.
جزئيات اين پروژه هنوز نامشخص است اما يكي از اين گروه‌ها قصد دارد از تکنالوژی فراگيري ماشيني و ديد کامپیوتری براي ايجاد ديدگاهي بهتر از رشد تومورها براي راديولوجيست‌ها استفاده كند. به اين شكل مسير براي ايجاد نوعي ويژه‌تر و دقيق‌تر از طب شخصي‌سازي‌شده همواره خواهد‌شد.
گروهي ديگر درحال مطالعه روي الگوريتمي هستند كه مي‌تواند بهترين شيوه هجوم به تومورها را براساس نوع تومور مشخص سازد. همچنين گروهي ديگر در اين پروژه درحال مطالعه روي ايده کامپیوتر از دي‌ان‌اي هستند تا بتوانند حجرات سرطاني را درون بدن به حجرات سالم تبديل كنند.
ايده اصلي گروه آخر اين است كه هرزمان حجرات سرطاني خود را نمايان ساختند،‌ کامپیوتر از حضور آنها آگاه شود و با ريبوت كردن يا خاموش و روشن كردن دوباره سيستم حجرات مرض را از بين ببرد.
باوجود رويكرد‌هاي متفاوتي كه وجود دارند،‌ مايكروسافت مي‌گويد تمامي گروه‌ها رويكرد‌هاي مشابه علوم کامپیوتر را دنبال مي‌كنند: يادگيري ماشيني و پردازش اطلاعات. زيرا به گفته اين شركت سرطان و ديگر پروسه های  محیطی درواقع سيستم‌هاي پردازش اطلاعات هستند. در اين صورت، ابزارهايي كه براي مدلسازي و توجيه پروسه های رکامپیوتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند، مانند زبان‌هاي برنامه‌نويسي، گرد‌آورنده‌ها و مدل‌سازها براي مدلسازي و استدلال درباره پروسه های  محیطی مورد استفاده قرار خواهند‌گرفت.
به گفته محققین، فراگيري ماشيني امكان تجزيه و تحليل بهتر ميليون‌ها فايل از ارقام محیطی براي يافتن رويكرد‌هاي جديد تداوی سرطان را براي آنها فراهم خواهد كرد،‌ پر.سه كه تا همين اواخر به صورت دستي انجام مي‌گرفت. اما اكنون فراگيري ماشيني قدرت آن را دارد كه سرعت اين پروسه را تاحد امكان افزايش دهد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger