مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۶/۰۷

فایده موسیقی درمانی برای افراد مبتلا به سرطان

به گفته محققین، شنیدن موسیقی می‌تواند برای مریضان مبتلا به سرطان سودمند باشد چراکه علاوه بر تاثیر مثبت روانشناسی، دارای تاثیر مثبت فیزیکی هم هست.
 طبق یافته محققین  پوهنتون /دانشگاه درکسل فیلادلفیا آمریکا، گوش دادن به موسیقی موجب کاهش علائم اضطراب، درد، خستگی و تقویت کیفیت زندگی می‌شود.
در این مطالعه، تاثیر موسیقی درمانی (پیشنهاد گوش دادن به یک موسیقی با تجربه شخصی خود فرد از سوی موسیقی باعث تداوی مجرب میشود) و موسیقی طبی (گوش دادن به یک موسیقی از قبل ظبط شده توسط داکتر یا نرس) بر پیامدهای فیزیکی و روانشناسی افراد مبتلا به سرطان بررسی شد.
جک برادت، استاد پوهنتون /دانشگاه، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم موسیقی درمانی به بهبود کیفیت زندگی مریضان  کمک می‌کند.»
در مجموع ۵۲ آزمایش مورد بررسی واقع شدند که شامل ۳۷۳۱ شرکت کننده مبتلا به سرطان بود. ۲۳ مورد از این آزمایشات به عنوان موسیقی درمانی و ۲۹ مورد باقیمانده به عنوان اقدام به موسیقی طبی دسته‌بندی شدند.
بصورت عموم یکی از مهم‌ترین یافته‌ها این بود که موسیقی در تمامی انواع خود تاثیر متوسط تا قوی در کاهش اضطراب مریضان  دارد.
همچنین در مقایسه موسیقی درمانی و موسیقی طبی مشخص شد که موسیقی درمانی به مراتب بیشتر از موسیقی طبی کیفیت زندگی فرد مریضان را بهبود می‌بخشد.
منبع:مهر
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger