مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۵/۳۱

زیکا به ساحل میامی در فلوریدای آمریکا می‌رسد

مقامات صحت فلوریدا شواهدی از سرایت محلی ویروس زیکا را در ساحل میامی در ایالت فلوریدا یافته‌اند، ساحلی یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در جهان است و به‌این‌ترتیب جبهه جدیدی در مبارزه با این ویروس منتقل‌شونده به‌وسیله گشوده می‌شود.
 به گزارش رویترز چند مورد منتن شدن به  زیکا در این منطقه شناسایی‌شده است و مقامات صحی در حال تصمیم‌گیری دراین‌باره هستند که درباره کدام ناحیه یا نواحی هشدار مسافرتی اعلام کنند.
این ویروس که از هنگامی‌که برای نخستین بار در برزیل شناسایی شد، به‌سرعت در قاره آمریکا انتشاریافته است، با یک نقصان هنگام تولد به نام میکروسفالی مربوط شده است که با سرهای به‌طور غیرطبیعی کوچک نوزادان و مشکلات رشدی در آنان مشخص می‌شود.
مارا گامبینری، سخنگوی اداره صحت فلوریدا گفت این اداره معتقد است که سرایت فعال ویروس هنوز در منطقه کوچکی در ناحیه وین‌وود میامی صورت می‌گیرد، اما تأیید کرد که ۲ مورد جدید زیکا در خارج از این ناحیه شناسایی شده است.
او گفت: «اگر بازرسی‌ها مشخص کنند که نواحی دیگر با سرایت احتمالی فعال ویروس وجود دارد، این اداره درباره آن نواحی هشدار خواهد داد.»
فیلیپ لوین، شهردار ساحل میامی نیز در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه ۱۸ آگست (۲۸ اسد) اعلام کرد مقامات این ایالت و مقامات صحی فدرال هنوز به نتیجه نهایی دراین‌باره نرسیده‌اند که آیا این منطقه محبوب توریستی را به‌عنوان آخرین ناحیه با سرایت محلی زیکا اعلام کنند یا نه.
لوین گفت که بازرسی‌های وزارت صحت در حال انجام است و ممکن است تا روز جمعه دراین‌باره تصمیم‌گیری شود.
تابه‌حال ۳۵ مورد احتمالی سرایت محلی ویروس زیکا در ایالت فلوریدا شناسایی شده‌اند، ازجمله دو مورد جدید که روز پنجشنبه اعلام شدند.
چشم‌انداز انتشار این ویروس در ساحل میامی که توریسم وابسته است، احتمالاً مایه نگرانی مقامات توریسم در آمریکا خواهد شد.
سال گذشته، حدود ۱۵.۵ میلیون نفر دست‌کم یک شب در منطقه میامی بزرگ و سواحل آن گذراندند و حدود ۲۴.۴ میلیارد دلار به‌صورت خرج کردن مستقیم درآمد محلی تولید کردند.
داکتر آمش آدالجا، متخصص امراض انتانی در مرکز طبی پوهنتون / دانشگاه پیتسبورگ گفت مشاهده بروز موارد جدید زیکا در مناطق متفاوت فلوریدا جای تعجب ندارد. جمعیت‌های محلی پشه‌ها می‌توانند ویروس را از اشخاصی که نواحی با سرایت فعال زیکا به این منطقه باز می‌گردند، کسب کرده باشند.
او گفت مهم است که در صورت وقوع سرایت محلی ویروس مردم را به‌عاجل آگاه کنیم تا زنان باردار بتوانند از خودشان محافظت کنند و از لحاظ انتان با ویروس آزمایش شوند.
درعین‌حال او گفت که نباید فوراً دراین‌باره نتیجه‌گیری کرد و باعث وحشت‌زدگی مردم یا انگ دار شدن منطقه‌ای شد که سرایت محلی ویروس ندارد.
فلوریدا در ابتدای این ماه شروع به افشاندن هوایی حشره‌کش‌ها برای کشتن پشه‌ها در محله وین‌وود کرد.
هنوز مشخص نیست که آیا کنترول پشه در ساحل میامی انجام خواهد شد یا نه یا چه روشی برای این کار انتخاب خواهد شد.
ویروس زیکا به بیش از ۱۷۰۰ مورد میکروسفالی در نوزادان در برزیل مربوط شده و انتشارش موجب نگرانی مقامات صحت در سراسر جهان شده است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه فبروری امسال خواستار بودجه‌ای ۱.۹ میلیارد دلاری برای مبارزه با زیکا شد، اما تلاش‌ها در کنگره برای تصویب بخشی از این اعتبار پیش از تعطیلات تابستانی کنگره به بن‌بست رسید.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger