مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۵/۰۴

کاهش امراض التهابی با کم‌خوری

مطالعه جدید محققین نشان می‌دهد با خوردن کمتر می‌توان بروز التهاب را کاهش داد.
 مطالعه مشترک محققین پوهنتون/ دانشگاه واشنگتن آمریکا و پوهنتون / دانشگاه برسیا ایتالیا نشان می‌دهد افرادی که میزان کالوری مصرفی روزانه‌شان را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهند به مدت ۲ سال از علائم التهاب مزمن‌شان کاهش می‌یابد.
درحالیکه مطالعات قبلی نشان داده بود رژیم دارای محدودیت کالوری ممکن است برای سیستم معافیتی مضر باشد، مطالعه جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی محدود شرکت‌کنندگان این تحقیق به سیستم معافیتی یا توانایی‌شان در مقابله با انتانات اسیب نرساند.
داکتر لوگی فونتانا، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «کاهش علائم التهاب از نشانه‌های داشتن سلامت بهتر است. چراکه التهاب در ابتلا به امراض  قلبی-وعایوی،سرطان و افزایش سن نقش اثبات شده‌ای دارد.»
در این مطالعه ۲۲۰ فرد سالم شرکت داشتند که گروهی از آنان رژیم غذایی طبیعی خود را ادامه داده و گروه دیگر مجبور به کاهش روزانه ۲۵ درصد از کالروی مصرفی‌شان شدند که پس از گذشت شش ماه از شروع مطالعه، مصرف کالوری مصرفی آنان در روز به ۴۸۰ کالوری کاهش پیدا کرد. همچنین این افراد با استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی از بروز سوء تغذیه پیشگیری می‌کردند.
پس از گذشت دو سال مشاهده شد افرادی که رژیم غذایی محدود را دنبال کرده بودند با کاهش سطح نشانه‌ها و علائم التهابی روبرو شده و همچنین در واکنش این افراد به واکسین‌ها یا آسیب‌پذیری‌شان در برابر آلودگی‌ها تفاوتی مشاهده نشد.

 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger