مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۴/۲۳

خسته (هسته )انگور برای صحت خیلی ها مفید است

حتماً شما هم افراد زیادی را می‌شناسید که هنگام خوردن انگور هسته آن را خارج می‌کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی  تلاش می‌کنید هسته انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می‌اندازید.
همین هسته‌های کوچک و سخت  و اعصاب خرد‌کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می‌کنند. البته خواص هسته انگور به همین جا ختم نمی‌شود. در این مطلب شما را با گوشه‌ای از خواص این هسته‌های به ظاهر بی‌ارزش آشنا می‌کنیم.
  • هسته انگور برای مقابله با آلودگی
شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که هسته انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی‌ها حفظ می‌کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می‌کنید و یا جزو سگرت کشان های غیرفعال (افراد غیرسگرت کش که در معرض دود سگرت قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته‌های آن ‌ها را بیرون نیاورید.
  • هسته انگور گنجینه آنتی‌اکسیدانت
هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول‌ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می‌کنند. این آنتی‌اکسیدانت ها بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت انساج و ارگان‌ها می‌شوند. خواص آنتی‌اکسیدانی، ویتامین‌ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می‌شوند و با عناصر مضر و آسیب‌رسان مقابله می‌کنند.
  • هسته انگور برای تحریک و تصفیه خون
هسته انگور باعث تحریک جریان خون می‌شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته خون) شده و فشارخون را کنترول می‌کند.
فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته انگور هستند باعث تقویت رگ‌‌های خون و تصفیه خون از بقایای دواها و دیگر عناصر مضر می‌شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند مفید است.
  • هسته انگور برای داشتن موهایی سالم‌تر
هسته انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می‌شود. ترکیبات موجود در هسته انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌‌ها نیز به جریان در می‌آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه حجرات سر شده و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.
  • هسته انگور: ضدباکتریا و ضدالتهاب
هسته انگور به طور موثری با التهاب‌ها و انتانات بدن مقابله می‌کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریتس، درماتیتس، مشکلات جلدی، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و انتان مجاری ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته انگور باعث پاکی سازی روده‌ها می‌شود.
  • هسته انگور مفید برای بینایی
هسته انگور دوست چشم‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می‌باشد. این هسته‌های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه کمپوتر یا تلویزیون و یا مطالعه زیاد بروز می‌کند موثر است. هسته انگور همچنین برای مقابله با امراض چشم ناشی از شکر  مفید است.
  • هسته انگور: ضدسرطان
خواص آنتی‌اکسیدانت هسته انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان‌ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان‌های جلدی،پروستات و ثدیه ها  می شوند.
  • هسته انگور برای جلد
مصرف هسته انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر جلد می‌شود. این هسته‌ها حاوی کولاجن  و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری حجرات جلدی و بروز چین و چروک مقابله می‌کند. باید بدانید که اکثر کرم‌های موجود حاوی هسته انگور (به منظور کاهش ها جوانی دانه  و بهبود خاصیت ارتجاعی جلد) هستند. ترکیبات موجود در این دانه‌ها ترشح کولاجن  را فعال کرده و جلد را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با جوانی دانه ها  نیز کمک می‌کنند.
منبع: تبيان
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger