مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۵/۰۷

اولین پیوند موفقیت‌آمیز دو دست در بریتانیا

اولین جراحی پیوند هردودست در مرکز معالجوی لیدز بریتانیا با موفقیت انجام شد و مریض دست‌های جدید خود را فوق‌العاده توصیف کرده‌است.
براساس گزارش BBC، كريس كينگ سه سال پيش در اثر سانحه‌اي كه در حين استفاده از دستگاه پرس فلزات به وجود آمد،‌ دستان خود را از انگشت شست به بالا از دست داد.
اين بيمار 57 ساله اكنون دو دست جديد از يك اهدا كننده دريافت كرده‌است و مي‌گويد تاكنون توانسته حركاتي را در آنها احساس كند. جراحي پيوند دو دست توسط جراحي به نام سايمون كي انجام گرفته‌است. كينگ دومين فردي است كه در ليدز تحت جراحي پيوند دست قرار مي‌گيرد اما اولين فردي است كه پيوند روي هر دو دست او انجام گرفته‌است.
به گفته جراح اين پروژه،‌اين اولين باري است كه پيوند دست از محلي بالاتر از مچ دست انجام مي‌گيرد، جراحي كه به مراتب دشوارتر از ديگر انواع پيوند دست است، به ويژه اينكه حفظ ظاهر پيوند زده شده نيز از اهميت بالايي برخوردار است زيرا برخلاف اندام‌هاي داخلي مانند كليه،‌دست‌ها همواره در معرض ديد هستند.
كينگ مي‌گويد به شدت در انتظار باز شدن پانسمان دستهايش است تا بتواند آنها را به دقت نگاه كند،‌بوتل  نوشابه‌اي در دست بگيرد و دكمه‌هاي پيراهنش را خودش ببندد. مارك كاهيل اولين مریض كه در بريتانيا پيونددست انجام داد‌است، كينگ را به انجام اين جراحي تشويق كرده‌است و كينگ مي‌گويد روزي به نشانه تشكر با او دست خواهد داد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger