مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۴/۰۹

خوردن قیماق از سرطان ثدیه جلوگیری میکند

 


به گفته محققین ، مصرف پروبیوتیک‌ها(قیماق ) ممکن است به افزایش نسبت باکتربا های مفید در سینه که از ریسک ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می‌کنند، کمک کند.
 یافته‌های محققین  پوهنتون /دانشگاه وسترن کانادا نشان می‌دهد لاکتوباسیلوس‌ و استرپتوکوک، از جمله باکتریا های تقویت کننده سلامت، بیش از باکتریا های سرطانی در ثدیه های سالم وجود دارند. هر دو گروه دارای خواص  های ضدسرطانی هستند.
گروگر رید، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد زنان، و بخصوص آنهایی که در معرض خطر سرطان ثدیه  هستند، باید برای افزایش نسبت باکتربا های سالم درون سینه‌شان، پروبیوتیک لاکتوباسیلوس‌ مصرف کنند.»
بالعکس در زنان مبتلا به سرطان ثدیه مشاهده شد میزان اشریشیا کولی و استافیلوکوک اپیدرمیدیس که باکتربا های مضر محسوب می‌شوند، بالاست. این باکتری‌ها موجب تجزیه دو رشته ای در DNA می‌شوند. این آسیب به DNA می‌تواند منجر به ابتلا به سرطان شود.
از اینرو محققین ادعا می‌کنند مصرف پروبیوتیک‌های نظیر قیماق به حفاظت از زنان در مقابل سرطان سینه کمک می‌کند. به گفته محققین پروبیوتیک‌ها موجب تولید آنتی اکسیدانت های می‌شوند که گونه‌های اوکسیجن  عکس العمل را که موجب تخریب به DNA و در نهایت ابتلا به سرطان می‌شود، را خنثی می‌سازد.
منبع:مهر
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger