مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۳/۰۲

مصرف اُمگا ۳ به تداوی پرخاشگری کودکان کمک می‌کند



 
به گفته محققین، گنجاندن ویتامین‌های اُمگا ۳ و سپلمنت ها  معدنی در رژیم غذایی کودکان می‌تواند به کاهش رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی آنها کمک کند.
مطالعه اخیر محققین پوهنتون / دانشگاه پنسیلوانیا، مصرف مواد غذایی سرشار از اسیدهای شحمی اُمگا ۳ به کاهش پرخاشگری در کودکان در یک دوره کوتاه کمک می‌کند.
اسیدهای شحمی اُمگا ۳ به طور طبیعی در ماهی‌های چرب نظیر ماهی ها، غذاهای دریایی و برخی مغزیجات  میوه های خشک و حبوبات یافت می‌شود. یافته‌ها نشان داد که ادغام ویتامین‌های امگا ۳ و سپلمنت های  معدنی در رژیم غذایی کودکان می‌تواند به کاهش رفتار پرخاشگرانه و ضداجتماعی آنها کمک کند.
طبق این مطالعه، شرکت کنندگان که هم تحت تداوی  رفتاری قرار گرفتند و هم اُمگا ۳ مصرف کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترول و گروهی که فقط تحت تداوی بودند، پرخاشگری کمتری داشتند.
ترس ریچموند، ریس  تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بلافاصله بعد از سه ماه مصرف رژیم غذایی سرشار از اَمگا ۳، ما شاهد کاهش در گزارش رفتار پرخاشگرانه کودکان بودیم.»
به گفته محققان، تداوم در استفاده از امگا ۳، نشانه های خشم و رفتارهای ضداجتماعی را به طور کامل از بین می‌برد.
این مطالعه بر روی ۲۹۰ کودک در رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال که سابقه پرخاشگری و خشونت داشتند انجام شد.
مصرف امگا ۳ علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه می‌شود و قادر به تداوی امراض قلبی، افسردگی، آرتروز و امراض روانی   از جمله شیزوفرنی  است.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger