مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۱/۲۹

از کدام سن برای اطفال آیسکریم شروع کنیم ؟

 

آیسکریم  منبع خوبی از شیر و مواد قندی است و مصرف روزانه یک آیسکریم  برای کودکان توصیه می‌شود .

با توجه به اینکه آیسکریم  منبع خوبی از شیر و مواد انرژی زا است ، مصرف آن برای کودکان بالاتر از یک سال و نیم توصیه می‌شود ، البته باید در مورد میزان مصرف آن در کودکانی که دچار اضافه وزن هستند و یا در خانواده سابقه امراض شکر وجود دارد، احتیاط شود .
 والدین باید دقت کنند آیسکریم ها  حاوی رنگ های مصنوعی و غیرمجاز نباشد ، اغلب آیسکریم های میوه ای که تبلیغ می‌شوند فاقد میوه و حاوی رنگ و طعم‌های مصنوعی هستند که باید از مصرف آنها به خصوص برای کودکان خودداری شود چرا که این مواد کودک را مستعد ابتلا به امراض مانند  بیش فعالی می‌کنند.


 بهتر است از آیسکریم  استاندارد و پاستوریزه استفاده شود زیرا ممکن است شیر آیسکریم های محلی  و ماشینی و دست ساز به هنگام تهیه به قدر کافی جوشانده نشده باشد و این امر موجب می‌شود تا با مصرف این نوع آیسکریم ها ، احتمال  به امراض مثل تب مالت وجود داشته باشد.
آیسکریم  قیماق دار دار نیز خیلی توصیه نمی‌شود زیرا قیماق ، حاوی شحم مشبوع و مضر است و یک آیسکریم  گلاس  کوچک معادل یک واحد از خانواده لبنیات محسوب می‌شود و هر فردی باید روزانه ۳ الی ۴ واحد لبنیات استفاده کند ،که یک عدد آیسکریم روزانه می‌تواند گزینه مناسبی برای تامین بخشی از لبنیات مورد نیاز افراد به خصوص کودکان باشد.
منبع:همشهری 
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger