مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۱/۲۹

آشنایی با ۶ غذای طبیعی برای جلد


  • کینو-ای kinoa
امروزه کینو-ای بسیار محبوب شده است، همان‌طور که باید باشد. این ماده‌ی غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های اصلی و مواد معدنی مانند پروتئین و منگانیزاست. اما این همه‌اش نیست، این ماده نیز می‌تواند سطح هورمونی را متعادل کند. متخصصان بر این باورند که به دلیل این‌که کینو-ای ها کاربوهایدریت‌های پیچیده‌ای هستند که دارای پروتئین‌های فراوان است، از دیگر انواع غلات بهتر است. کینو ای سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارد. به همین دلیل، سطح قند خون به‌طور ناگهانی افزایش نمیابد و سطح آندروجن در بدن ثابت می‌ماند. نان و برنج را جایگزین کینو ای بکنید، دو پیاله کینوای در هفته توصیه می‌شود. البته هر چه بیش‌تر بهتر.

 
  • مغز بادام
این نوع مغزها مانند هر مغز سالم دیگری برای جلد تان خوب است. اما بادام میزان هورمون آدیپونکتین را افزایش می‌دهد که اتفاقاً قند خون را در کم‌ترین میزان حفظ می‌کند. این به نوبه‌ی خود، منجر به کاهش سطح آندروجن می‌شود. محققین نیز کشف کرده‌اند که مصرف این مغزها میزان هورمون‌هایی مانند تستسترون را که به‌طور معمول در بدن مردان یافت می‌شود، کاهش می‌دهد. این هورمون‌های مردانه منجر به خشک شدن و سست شدن جلد می‌شود. متخصصان مصرف ۱۱ مغز بادام در روز را توصیه می‌کنند.
 

  • آووکادو
این میوه نیاز به معرفی ندارد. این میوه‌ها خوشمزه هستند و فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. متخصصان بیان می‌کنند که مانند شحمیات سالم دیگر ( روغن زیتون ونارگیل)، آووکادو می‌تواند به تولید کلسترول خوب کمک کند، که هنگام ترکیب هورمون‌ها این ماده ضروری است. ترکیب شدن هورمون‌ها‌ّ گردش بهتر خون و آزاد شدن چنین هورمون‌هایی را به همراه دارد و  جلد را سالم و شفاف می‌کند. فایده‌ی دیگر مصرف آووکادو به دلیل داشتن چربی‌های سالم‌، این است که طبقات شحم جلد تقویت می‌شوند و غشاها تقویت و محکم می‌شوند. این باعث می‌شود که جلد رطوبت‌اش را حفظ کند و شاداب و زنده باشد.
به این نکته توجه کنید: یک نصفه آووکادو در روز تمام چیزی است که شما به‌منظور دریافت چربی خوب برای سیستم‌تان نیاز دارید، همراه با فایبر، پوتاشیم، و میزان زیادی عناصر عالی و سالم. این میوه لوتئین هم دارد که در برابر اشعه‌های مضر و آسیب رسان خورشید محافظت می‌کند.

 
  • سالمون
بعضی‌ها ممکن است این ماهی را به دلیل این‌که فواید عالی برای مغز و قلب فراهم می‌کند، ماهی شگفت‌انگیز بنامند. ولی هنگامی‌که نوبت به تنظیم سطح هورمون می‌رسد، این ماهی فوق‌العاده است. اگر آووکادو چربی‌ّهای سالم دارد، سالمون بعضی از این‌گونه چربی‌ها را به شکل اومگا۳ و اسیدهای چرب دارد. اومگا ۳‌ها، هنگامی‌که نوبت به ترکیب کلسترول و هورمون‌ّها می‌‌رسد، پایه‌ی اصلی هستند. ویژگی دیگر سالمون این است که مصرف ‌آن می‌تواند مشکلات جلدی مانندجوانی دانه ها  و اکزیما را کاهش دهد زیرا ماهی می‌تواند با التهاب هم بجنگد. متخصصان توصیه می‌کنند مصرف ۴ اونس (۱۱۲ گرام) سالمون دو بار در هفته معجزه می‌کند.

 
  • زرده تخم‌مرغ
متخصصان بر این امر توافق دارند که اگر چه زرده تخم‌مرغ دارای سطح بالایی از کلسترول است، کلسترول‌های خوب زیادی هم دارد. در حقیقت، کلسترولی که این ماده‌ی غذایی دارد، نوعی کلسترول است که شما برای تولید هورمون‌ّها به آن نیاز دارید.
و با این تولید هورمون، جلد به طور طبیعی نرم‌تر و انعطاف‌پذیر می‌شود. مصرف روزانه یک تخم‌مرغ در روز توصیه می‌شود.
 

  • بروکلی
اگر می‌خواهید هورمون‌های‌تان تنظیم شود، این گیاه خاص همراه با پالکو کلم توصیه می‌شوند.
گیاهان برگدار به طور طبیعی ترکیباتی را تولید می‌کنند که قابلیت کبد را برای متابولیسم استروجن افزایش می‌دهد. برای زنان، استروژن به دلیل این‌که سطح کولاجن را افزایش می‌دهد، هورمون اصلی است. کولاجن پروتئینی است که باعث سختی و استحکام جلد می‌شود. این ماده نیز جریان خون به جلد را آسان می‌کند به‌طوری که می‌تواند بعد از این‌که آسیب دید خودش به سرعت خوب شود.
متخصصان بیان می‌کنند هنگامی‌‌که سطح استروجن در بدن‌تان کاهش میابد، سینه‌ها کوچک می‌شوند و به داخل بدن کشیده می‌شوند. مصرف روزانه‌ی نصف پیمانه  گیاه برگدار تیره توصیه می‌شود.

 
منبع: مجله ملنس بین
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger