مطالب جدید
دوکـــتوران افغانســـتان

تغذیه

داخله

اخبار طبی

۱۳۹۵/۰۱/۲۹

اختراع جلد الکترونیکی که اکسیجن خون را محاسبه میکند

 

دانشمندان موفق به ساخت جلد الکترونیکی فوق‌باریکی شده‌اند که می‌تواند پس از چسبیدن به جلد بدن میزان اکسیجن خون انسان را محاسبه کند.
براساس گزارش BBC، محققین جاپانی مي‌گويند هدف از ساخت اين جلد كنترول ميزان اكسيجن موجود در اعضا حين انجام جراحي است. 
آزمايش روي داوطلبان مختلف نشان مي‌دهد اين جلد مصنوعي محاسبات قابل قبولي از ميزان اكسيجن موجود در خون افراد را در اختيار دانشمندان قرار مي‌دهد. اين جلد حاوي قطعال کوچک الكترونيكي است كه زماني كه با جلد بدن انسان اتصال برقرار مي‌كنند، به رنگ‌هاي آبي، سرخ و سبز ديده مي‌شوند.
دانشمندان در پوهنتون /دانشگاه توكيو درتلاشند تا اين جلد را به شكلي ارتقا دهند كه بتواند ارقام و حروف را به نمايش درآورد تا بتوان از آن به عنوان ابزار كنترول‌كننده سلامت استفاده كرد.
دانشمندان در مطالعات جديد خود توجه زيادي نسبت به الكترونيك‌هاي پوشيدني معطوف داشته‌اند و البته جذاب‌ترين بخش اين مطالعات مفید طبی وصحت  از اين پوشيدني‌ها است، مانند لنزهاي طبي كه ميزان شکر خون را نمايش مي‌دهند يا عينك‌هاي هوشمند.
به گفته محققین پوهنتون / دانشگاه توكيو، اين جلد الكترونيكي جديد مي‌تواند به سادگي و با اتصال به سر انگشت ميزان تمركز اكسيجن در خون را محاسبه كند. بر همين اساس مي‌توان از حسگرهاي نوري قابل‌انعطاف براي اتصال مستقيم به يك عضو و بررسي ميزان اكسيجن درون آن در حين و پس از جراحي استفاده كرد.
 
Copyright © 2013 وبسایت دوكـتوران افغانستان
Distributed By Free Premium Themes. Powered byBlogger